Skrivet av: bacillen | onsdag 12 januari, 2011

Läser nu:

Jag läser Håkan Nesser (vilken jag upphöjer så till skyarna att min make börjar visa tendenser till svartsjuka) Och piccadilly circus ligger inte i Kumla.

Strålande! Både handling och språk, som alltid. Jag lyssnar på den som ljudbok och det adderar till upplevelsen eftersom Herr Nesser själv läser, med den äran.

Jag väntar på en Joyce Carol Oates-bok. Älskade syster. Den är på väg på posten. Det ska bli gott att läsa Oates. Har ännu inte gjort det och inser att man inte bör vara utan.

Skippar förresten Bokbaljan, även om den kommer finnas kvar så länge… Det känns mer logiskt att skriva här om vilka böcker jag läser.

Vad jag tyckte om Strindbergs stjärna av Jan Wallentin lämpar sig inte i skrift. Ändå började den så lovande, rent handlingsmässigt. Man kan väl säga att det är tur att författaren fick så ordenligt betalt före boken gavs ut… Jag bara längtade efter att den äntligen skulle ta slut. Slutet var också rätt värdelöst.

Är väldigt nöjd med widgeten till höger *pekar* där det står vilken bok jag just nu läser. G fixade så klart. Idén snodd från Miss muffin som för övrigt bloggar så man blir lite fångad.

 


Svar

  1. Ska bli väldigt spännande att se vad du tycker om Älskade syster. Själv älskade jag den och är inne på min tredje bok av Oates i vinter nu. Får inte nog 🙂

    Dumt kanske att ge dig för höga förväntningar, men jag hoppas att du gillar den lika mycket som jag 🙂

  2. Den widgeten ska jag nog undvika. Det skulle bli så tråååkigt… Har skaffat mig en ny hobby och det är att somna efter 5-10 sidor i böckerna jag läser (i sängen) så det skulle ligga samma bild där väldigt länge…

    Tack för tipset om Strindbergs stjärna förresten. Var på vippen att beställa den för någon vecka sedan, men avstod.

  3. Jag fick presentkort på böcker i julklapp så nu har jag lite tips att kolla på. 🙂

  4. Härligt att du också älskar Nesser, inte hans Van Veeteren-deckare men ALLA andra böcker av honom storgillar jag!
    Och Joyce Carol, har nog läst det mesta av henne! En underbar författare!! Vilket språk – och naturligtvis då också en skicklig översättare, Ulla Danielsson!!!


Lämna en kommentar

Kategorier