Skrivet av: bacillen | lördag 6 april, 2013

Jag har förstått…

…att det finns de som irriterar sig på optimism och entusiasm. Att det sticker i ögonen på folk när det går bra för andra. Eller när andra har mage att uttrycka sin glädje eller tacksamhet eller stolthet över framgångar.

Jag skriver ju en hel del på facebook. Jag tycker att det är kul. Säkert 75% av mina uppdateringar handlar om hunderiet. Och långt mer än hälften av min fb-vänner är hundrelaterade på något vis. Resten har säkert sedan länge avpoletterat mig som hopplöst nördig😉

Jag tycker det är kul att skriva när nåt kul har hänt. Tex som är vi tränat och det känts riktigt bra. Tänk att det då finns de som irriterar sig…?

Att jag väljer att uttrycka det som är mest positivt i min vardag betyder ju knappast att det inte finns det som är mindre positivt, eller rent av ordentligt negativt. Det betyder bara att det är det positiva jag vill dela med mig av, just då.

Hur kan detta vara störande?

Om jag då och då skriver saker som är mindre positiva…delar nåt trist som hänt, eller om jag är på dåligt humör och behöver gnälla av mig i cyberrymden…. Då gör jag ju det för min egen skull. Det vore ju helsjukt om jag skulle göra det för att på något sätt uppfylla andras behov av olycka och pessimism?

För är det så? Att de som stör sig på entusiasm på något sätt behöver se och förstå att andra också mår dåligt? Att de inte är ensamma om att känna sig misslyckade och låga?

Jag har ju dagar när vår träning går skit. När min hund är himla billig och jag är en usel tränare. Eller usel mamma. Eller usel hustru… och så vidare. Men om jag inte känner behov av att uttrycka det annat än inför dem det berör, kan det väl få vara så? Inte ska jag väl behöva skylta med mina tillkortakommanden för att någon annan ska känna sig bättre? Blir det jag skriver mindre trovärdigt om jag inte gör det? Märkligt i så fall!

63691_10151201279985642_2084293225_n

Världens bästa hund!😉


Responses

  1. Ja hua… det är inte lätt det där med hur man ska förhålla sig på nätet och hur folk reagerar på det man skriver.

  2. Vilka människor det finns! Klart det är roligare att vara optimistisk – och mycket roligare att läsa positiva texter. Fortsätt skriva som du gör🙂 kram


Kommentera

Kategorier

