Skrivet av: bacillen | måndag 20 maj, 2013

Stalking-experiment

G, min make har en alldeles lysande idé. Ett uppslag på hur man kan använda face book på ett helt nytt sätt.

Det krävs lite arbete och jag tror inte att han, eller jag för den delen, kommer att orka genomföra det. Därför läcker jag nu denna briljanta idé till mina sällsynta bloggläsare och hoppas att någon ger sig på experimentet.

Idén: Man raderar alla sina vänner från fb, alternativt öppnar ett helt nytt fb-konto i nytt namn.

Man börjar sedan statusuppdatera in absurdum. Alltså minst fyra gånger i timmen dygnet runt. Man länkar till allsköns knaserier och är väldigt aktiv helt enkelt. Så aktiv man kan vara utan att ha några som helst vänner på face book. För det är just det här som är grejen.

Efter några dar, säg fyra, av aktivt och intensivt(och helt i tomme) statusuppdaterande, skickar du en vänförfrågan till en, jag säger en person.

Nu går experimentet in i en ny fas.

Nu börjar du kommentera denna enda vännens uppdateringar. Du delar bilder(dina egna) och länkar(nonsens) med vännen. Och du taggar han/hon i massor av dina helt ovidkommande egna statusuppdateringar.

Själva klimaxet….eller kanske vi ska kalla det ett antiklimax, blir när denna enda vän inser att han/hon är just det, din enda face book-vän.

Tyvärr är du ju inte där IRL för att se minen. Men fantasin får räcka.

 

 

(Idén till det här dök upp i går kväll när maken inte fick en enda respons på sina högljudda hockey-vm-uppdateringar. Hans vänner ignorerade nog honom och han sa att face book hade varit bättre utan några vänner alls)


Responses

  1. Jag är nog lite knasig i bollen för jag fattar inte vitsen haha!

    • Jag vet inte om det finns nån vits, Madelen😀


Kommentera

Kategorier

