Skrivet av: bacillen | tisdag 26 mars, 2013

Vilken bra dag!

I dag har det varit så där bra.
Solen lyser, bara det är ju bra.
På förmiddagen fick jag besked från djursjukskötaren att Perrys anaplasma/borelia-prov var negativt. Skönt!!

Jag har tentapluggat i den utsträckning jag planerat….nästan i alla fall😉

Och på eftermiddagen tog vi en härlig promenad med hundar och ponnyer. Vi lekte på ett fält. Skuttade runt och över massa nyfällda stockar. Hundarna tyckte det var störtkul. Perry, som har en massa överskottsenergi, passade på att kuta efter hästarna när de försvann upp i skogen. Busigt!

Medan vi väntade på tjejerna fick hundarna ligga plats. Först en felfri och tyst minut. Sedan två lika bra minuter. Bra! Perry låg inte med hakan i backen, men mkt lugnt och fokuserat.

Jag byggde en trailbana åt ponnysarna. Tjejerna tyckte det var nytt och spännande och kanske inte helt enkelt. Ubbe är som skapt för trail och Kerstin testade ett varv på banan med enhandsfattning😀 Kul!

Och sedan avslutade vi äventyret med lite lydnadsträning i hästhagen. Vi jobbade lite med sättande under marsch. Det kom sig riktigt bra, han försökte verkligen lyssna på vad jag sa. Så körde vi en del fritt följ. Superfin position och attityd. Oj vad han tyckte det var kul att träna! Och inte speciellt övertänd var han heller….inte mer än att några svängar och helomvändningar blev med extra skutt och hopp❤

När vi kom hem fick vi klartecken från veterinären att trappa upp till vår normala fart och motion. ( måste erkänna att redan igår och idag har jag släppt taget rätt rejält och låtit hunden fara runt som vanligt) Det märks att perrys kondition sviktar lite…men det är ju inte bara pga den här veckan. Jag visste redan före insjuknandet att kondisen var lite sämre och tror det är vinterns och isens fel.
Hur som helst ser jag inga spår av smärta eller att han är låg och trött. Tvärtom. Så nu kör vi på. Och dyker det upp något mer som indikerar smärta tar vi det då.
Däremot ska jag vara supernoga med uppvärmning och nervarvning. Och jag ska absolut försöka minimera knasiga hopp och landningar. Måste spara den lille kroppen lite när han själv inte har vett att göra det.

Så, en sån där bra dag!


Responses

  1. Åh va härligt att platsliggningen gick så bra! Ni är duktiga! Skönt att han mår bättre igen och att proverna var bra!


Kommentera

Kategorier

