Skrivet av: bacillen | onsdag 26 december, 2012

Annandagsruta -med fara för liv och lem!

Lovade ju att filma lite rutan-träning. Vi har fått koner och band i julklapp av hussen. De ska bara pop-nitas ihop… Går att använda ändå så länge😀 Ett litet problem med dagens träningsmiljö var dock underlaget…

Känsliga tittare/hundtränare varnas!

Med mjukismus i rutan. Lite halt…

Med boll kastad förbi rutan…halt var ordet… Vi ökar avståndet lite men jag törs inte mer, då halkar han nog ner för hela backen, eller slår ihjäl sig…

Boll igen… Sista gången, vi avslutar innan någon bryter något… Fortfarande har jag nackgrepp/halsbandsgrepp för att starta honom, måste få bort det nu. Sista skicket utgår han från vänster sida iaf, det har jag slarvat med tidigare.

Nå, vi ska nog få till det. Vi tycker båda att det är störtkul träning, man får springa och leka, bra kombination!


Responses

  1. Agent på hal is😉

    • Helt klart😀

  2. Haha sjukt roligt när han sladdar, hrm, men kanske lite väl farligt😉. Han har ju kanon fin fart ut! Super!

    • Ja lite väl farligt faktiskt. Jag får vara tacksam att han har sån koll på benen samt riktigt låg tyngdpunkt. Kunde som sagt inte öka avståndet för fartens skull. Vi gör det inte igen.

  3. Hu… ser livsfarligt ut. Men annars ser det lovande ut.🙂

    • Tack Lotta! ja, som sagt, vi väntar tills underlaget är lite bättre…😉

  4. Oj hua det hade jag aldrig vågat!

    Men vilken härlig fart han har!!! En fråga, det kan vara helt fel men säger du bra då han tar leksaken eller då han är där du vill ha honom?

    • Jag skriker nog bra när han griper och är på väg tillbaka, men försöker langa leksaken så att han får den där jag vill att han ska sikta, strax bortom rutan. Timing och sikte lämnar väl dock en del att önska😉

  5. Tänkte lite… Och jag vill nog störa så lite som möjligt när han är på väg. Det verkar vara lätt att få en hund som vänder sig tidigare och tidigare i väntan på klick/brarop/belöning.

  6. Japp, men då är jag med🙂 . Det är inte lätt, det där med rutan och få belöningen rätt.


Kommentera

Kategorier

