Skrivet av: bacillen | tisdag 25 december, 2012

Effektiv förstärkare

Nu så här i juletid är min bästa stressrelease att köksträna lite med världens hemligaste gladaste agent.

I juletid faller det ju sig också så att kylskåpet fullkomligen dignar av gott träningsgodis. Skinka, korv, köttbullar, renhjärta och lammfiol.

Vi har fokuserat mycket på skiftena i fjärrdirigeringen, samt ordförståelse på de kommandon vi faktiskt har (nästan) på plats.

Här kommer en filmsnutt på fjärren.

 

Med lammfiol som förstärkare har vi fått till ganska fina skiften mellan sitt och ligg. Bakbenen är inte riktigt låsta men han byter fort med snärt. Jag står här på ca två meters avstånd. Än så länge jobbar jag med omvändt lockande för att han ska vänta på kommandot, det är ju så kul att byta hela tiden! Flera omgångar fick jag också ljudande när jag försökte filma…Men i filmen är han helt tyst. Jag hoppas att det negativa straffet att lammfiolen totalt försvann fick honom att begripa lite.

I morn ska vi filma när vi tränar på vår julklappsruta. Hussen vet vad han ska ge för att vi ska hålla oss nöjda.😀

 


Responses

  1. Han måste vara världens duktigaste agent!


Kommentera

Kategorier

