Skrivet av: bacillen | fredag 7 december, 2012

Mål…

..är jag rent ut sagt skiträdd för.

Särskilt att uttala dem högt. Oh tänk när(inte om) man inte lyckas uppfylla dem, den skammen…

Så har jag alltid resonerat. Och så har jag varit lite hemlig med mina mål.

Siv utmanade oss direkt. Vad är dina mål med din hund? Crap! Det vill jag ju knappt erkänna ens för mig själv… Att skoja om det är ju en sak, men att säga och mena…

Fast nog är det så att jag drömmer. Och att jag vet att i Perry har jag en rackarns bra hund. Jag drömmer ju faktiskt om att tävla elitlydnad med honom. Ja till och med om ett championat.

Så, ja. Det är vårt långsiktiga mål. Där var det sagt.😀

Sen fortsatte Siv. Om det inte fanns några gränser då? I tid, pengar, kunskap, över huvud taget?

Ja. När man ändå tar i från tårna…. Nä, det målet håller jag för mig själv.😉 Men visst är det en kul tanke? Att helt galet och spejsat få ta i från tårna?!(som att inte championatmålet är att ta i från tårna…?😉 ) Jag tror att man måste det för att nå sina mål. Ta i alltså. Och de där stora galna målen, de ska fungera som sporrar, och som tändstickor, liksom ge gnistan.

Och så finns ju de där mer lagom delmålen. Som liksom ska bära, eller leda fram till det stora målet. De är nästan lite läskigare tycker jag, för de kommer så tätt.😀 Ett är under snar uppsegling…


Responses

  1. Jag ska till SM🙂 . Så klart du ska ha championat! Du har en kanonhund och du kan hundträning – klart🙂 .

    • -klart! Du är ju störtskön! Tack!❤

  2. Kunde varit jag som skrev detta, jag har en sådan där fånig tanke som är ”om jag talar om mina mål så blir hunden sjuk” eftersom det ju varit så med den tidigare… Men jag tror mina mål är rätt lika dina🙂. Kul för då kan vi ju kampera ihop😉.

    • Skönt att höra att vi är fler. Och ja, kampera ihop blir bra!

  3. dem tidigare skulle det stå. Pluralis tyvärr.😦


Kommentera

Kategorier

