Skrivet av: bacillen | söndag 11 november, 2012

Red alert, warning warning!

Nu har det gått två och ett halvt långa år sedan min viktoperation. Jag nådde mitt ena mål: att bli normalviktig. Drömmålet är inte riktigt nått…än.

De sex första månaderna, ja hela första året var så bra. Kilona rasade. Jag åt bra och rätt och noggrant och jag kom igång med en riktigt bra motionsrutin.

Och så kanske jag sen trodde att jag hade mitt på det torra? Ja kanske lite. Eller så ville jag bara så gärna att det skulle vara så.

Mitt motionerande kom av sig under förra vintern. Sen kom det inte riktigt igång. I sommar har lågt blodvärde givit mig yrsel som i sin tur gjort det svårt att röra mig fortare än gåsmarsch. Men det är inte hela sanningen… jag är också lat av naturen och har extremt lätt för att falla tillbaka i gamla vanor, med ätande så väl som med motion.

Nu pekar vågen lite uppåt. Det är inte okej. Det känns verkligen inte bra.

Jag kikade på foton…och jag ser de där kilona. Inte bra.

I dag i skogen hoppade jag lätt och ledigt över ett djupt dike. Ett hopp som för några år sedan, om det ens varit möjligt, krävt massor med energi och inte minst mod. Jag snubblar heller inte och faller raklång som en fura varje gång jag rör mig i obanad terräng…rätt skönt faktiskt😉

Den känslan! Den, att vara lätt och ledig och fri i kroppen, vill jag inte förlora. Aldrig. Detta slog mig i skogen idag, skuttandes över diken för glatta livet😀

Så nu. Bit för bit. Tillbaka till: Mer träning och motion. Och ett bättre ätande. Jag kan unna mig allt det goda, om jag ser till att det blir lagom och att jag också rör på mig i rätt utsträckning.

Over and out.


Responses

  1. Pepp, pepp!! Heja, det klarar du!

    • Tack så himla mkt, finaste systeryster!

  2. Jaa, pepp, pepp! Och jag önskar lite pepp tillbaks för fy 17 vad jobbigt det kan vara ibland :(… kram

    • Stött och pepp din väg! Vi hjälper varandra, det kan aldrig bli fel.❤

  3. Heja, heja! Du grejar det. Här är en till som tappat motionen vilket jag får panik nästan av. Ska vi peppa varandra?
    Kramis

  4. Heja heja🙂

  5. Du vet hur du ska göra AK, ta tjuren i hornen och kör för fulla muggar! Viktigt är ju också att låta det ta tid, för mig tog det dryga 6 månader att gå ner 13-14 kg. Det gick inte spikrakt neråt, utan dröjde 2-4 månader innan själva ämnesomsättningssystemet satte igång! Lycka till🙂

  6. låter som om du och jag är ganska lika =) Jag är oxå på väg tillbaka och vågar mer än förr! Kram

  7. Jag vill också ha lite av ditt pepp att träna mer. Jag vill så gärna komma igång med att jogga, men jag är så lat! Mira är min stora ursäkt, att gå en promenad med henne och sen ut igen för att jogga är jobbigt för mig, latmasken.

    Heja dig! Jag ser så mycket upp till dig för allt du har åstakommit! Du är bäst!

  8. Madelen, när jag nu springer brukar jag gå en kortis med båda hundarna som uppvärmning och med löparkläderna på, sen slänger jag in Sabina och så får Freddie hänga med på joggingrundan.

    • Smart. Jag får försöka med det. Tack🙂


Kommentera

Kategorier

