Skrivet av: bacillen | tisdag 21 augusti, 2012

Nyttig information…

…fick jag idag i lydnadsträningen.

Vi samlades några stycken på klubben för lite tävlingsträning. Jag hade tänkt börja med att köra några fartiga moment för att sedan gå över till mer kedjeträning för uthållighet och tävlingslikhet. Men så ändrade jag upplägget och gick direkt in på plan och körde fritt följ-hinder-fritt följ-rutan, i en kedja.

Perry körde så det rök kan man väl sammanfatta det hela. Ha!

Han var inte på rätt plats i förhållande till mig många gånger, han tjoade och skällde en del för att få igång mig, och han tjuvstartade på allt som gick att tjuvstarta på😀

Men han hade nog väldigt roligt och jag skrattade högt jag med åt hans stolleprov😀

Alltså. Att inte värma upp ordentligt för att låta lillkillen landa är inte speciellt effektivt eller smart.

Jag visste det egentligen men drogs med i den allmänna tävlingsträningsivern och ändrade min ursprungliga plan.

När vi blåst ur oss den värsta galenskapen fick vi i alla fall till lite bra träning. Flera rutskick från olika håll som funkade riktigt bra(Note to self: Belöna på targeten varvat med bollkast. Öka avståndet). Apportering som var fin(något löst grepp). Springa runt föremål och till ingång blev riktigt bra(håll hårt på kriterierna om hoppandet). Efter det körde vi några ganska långa fritt föl-sträckorj med bra attityd och position(separera svängar och raksträckor under några pass för precision). Allra sist en plats där han låg trettio sekunder när jag stod helt still, allra allra svåraste störningen ju…

Det känns bra att en träning helt kan haverera som det gjorde idag och jag lyckas utvärdera och analysera och köra vidare. Man får ta informationen man får i misslyckad träning på samma sätt som när det går bra.

Angående klådan visade odlingen på stafylokocker och eftersom utslagen inte minskat nämnvärt efter fem dagars badande får vi nu antibiotika utskrivet. (Jag sa ju det!) Dessutom behöver vi inte bada varje dag utan får lyxen att hoppa över varannan! Yay!

 

 


Responses

  1. Åh vad skönt veta vad för elak bacill (hm – lät lite skumt det där va) som härjar på Perrys kropp. Hoppas antibiotikan biter hårt på dom.

  2. Vad innebär detta då, han kan komma med nästa vecka va? Snälla säg att det är så!!!

    Ibland är det bra att testa så som du gjorde, då vet du ju att det inte funkar🙂 .

    Fina ni på bilden!

  3. Världens finaste kort på Er två!

  4. Det går ju inte annat än att skratta när hundarna tokar sig!😀 Vilken fin bild på er två!🙂


Kommentera

Kategorier

