Skrivet av: bacillen | onsdag 1 augusti, 2012

Semester…

…kan innebära många olika saker och aktiviteter.

Vi tar långa sovmornar. Njuter av långa frukostar. Varvar med små utflykter och minisemestrar, som den till Pellholmen.

Så spikar och slipar och målar vi(mest G) på mormors gäststuga.

I dag har vi köpt fönsterfärg och i morgon börjar jag måla. En golvslip har hyrts så golven kan bli fina. Takplåt ska på och resten av ytterpanelen ska behandlas och spikas upp. Det rör på sig.

Givetvis varvar vi med rejäla mängder OS-tv😀

Känns som en bra mix. Saknar faktiskt enbart lite mer sol och värme. Å andra sidan hade jag tillbringat för mycket tid på stranden med en bok då…

Kan varmt rekommendera Kristina Ohlssons deckarserie. Klart läsvärd sommarunderhållning om man söker spänning.

Nu måste jag röja på övervåningen. Dammråttorna växer snart om klädhögarna…inte lämpligt…


Responses

  1. Fast dammråttor får växa under semestern – det är liksom det semester är till för;)

    • Sant. Men när jag tog rätt på klädhögarna verkade dammråttorna så ensamma så jag släppte ut dem😉


Kommentera

Kategorier

