Skrivet av: bacillen | torsdag 26 juli, 2012

Läxa

Perrys öga är så mycket bättre att jag idag tyckte att vi fick träna lite. Så vi stämde träff med Maria och Figge på klubben nu i kväll när det svalnat av lite.

Glad i hågen och helt ouppvärmd hann jag inte göra så väldigt mycket innan det exploderade av smärta i ena låret. Måste vara nån bristning av nåt slag. 😦

Resten av träningen blev aningen linkande…

Fast Perry är bra! Och glad!

Det är många detaljer som måste petas med. Mycket stadga som inte är där den ska. Och flera kommandon som måste befästas bättre.

Men mycket är bra också! Fria följet har en helt annan  stuns och position nu. Och uthålligheten är fin. Han går kedjor med flera olika moment och följer glatt med i väntan på alla tokleksaker matte ska hysta fram. 😀

Mot slutet av träningen fokuserade vi på platsträning. Perry skuttade upp på Marias ”varsågod” till Figge. Så då tränade vi lite på det. Han låg lugnt och fokuserat med svansen lugn och snäll 😉

Så det här med uppvärmning alltså.

Jag hade ju tur som pajade mitt eget lår. Hade ju kunnat vara Perry som gått sönder pga kalla muskler. I fortsättningen ska vi ha lärt läxan och värma ordentligt inför träning!

Läxor förresten. Vi fick lite läxor av Siv. Och jag gav mig själv en hel del läxor. Nu lägger vi fys-uppvärmning till den listan.

Lekbilder från Värmlandshelgen med Siv Svendsen. Vi tog elefantkliv i vår träning under helgen. Mest för att jag lärde mig mer om hur jag ska variera belöningarna bättre och för att jag fick lära mig att våga mer i träningen. Mer om det framöver.

Responses

  1. ajaj, inte kul med låret. Resten låter ju jättebra :). Det att våga gå fortare fram i kriterierna är jättesvårt men vi såg ju att det gick 🙂


Kommentera

Kategorier

