Skrivet av: bacillen | tisdag 10 juli, 2012

Sommaren är nu…

Dagarna som går är livet…

Så är det ju, det vet varenda kotte. Ändå är jag fast i vinkelvolten. Njuter inte av det som är. Planerar och oroar mig framåt hela tiden. Dessutom ältar jag det som varit och som jag definitivt inte kan påverka längre. Så urdumt.

Att saker ofta inte blir som man planerat borde ju lärt mig att lätta upp lite…

Hästen blev halt…så alla sköna ridturer/ponnypromenader gick om intet. I stället är det tråkig tvångsmedicinering två gånger om dygnet. Lilla K är ledsen men inser att viktigast är att Ubbe blir bra och att det är ok att det tar tid. Hon pysslar och myser. Jag har hintat lite om trixträning så snart drar hon nog igång med lite tokerier.

Jag är för trött. Borde kanske kolla upp det. Eller bli bättre på att äta mina vitaminer. Eller på att oroa mig mindre.

Nå. För att inte bara gnälla kan jag ju joddla lite om hur fantastisk lille Perry är. Han är bäst och alltid i närheten med glada tillrop och pussar!

Några av sommarens sanna glädjeämnen.

Responses

  1. En Perry är viktigt för hälsan och humöret 🙂

  2. Ibland är det svårt att leva i nuet. Jag försöker också och blir bättre på det med åren. Skönt. En sak har jag lärt mig efter året i Kina, där jag sett skrattande människor, så fattiga och trasiga att vi knappt kan förstå det, att man behöver inte mycket i livet för att ha det gott. Kärlek. Tak över huvudet. Mat på bordet. Läser en hel del om mindfulness, ett tips! Kram!

    • Tack Maja 🙂

  3. Snälla kolla upp om du är trött <3. Men viktigast att inte stressa så kanske du blir piggare, det låter som att du stressar lite. Men jag ska inte säga så mycket, jag oroar mig och planerar alldeles för mycket…

    Kram!
    Ps. Johan är redan kär i Perry 😉 .


Kommentera

Kategorier

