Skrivet av: bacillen | onsdag 4 juli, 2012

Lydnadslek och fältrus

I går åkte agent P och jag till klubben för att träffa M&F för lite träning. M tränar då och då med en grupp på klubben och jag kunde hänga med på en kant.
Jag och P blev mycket väl mottagna.
Det är himla nyttigt att träna ihop med folk som inte alltid tränar och tänker likadant som en själv. 😉

Perry och jag fokuserade på fritt följ och rutan. Det blev hyfsad träning. Jag ställde dock lite höga krav i början av passet då jag började med fritt följ. Han hade behövt leka och explodera lite mer i början för att sedan orka fokusera på detaljpet. Ska tänka på det nästa gång.

Träningen på rutan, eller snarare på att springa fort till target på avstånd, går verkligen framåt. Han tycker det är skitkul och blir allt bättre på att rikta sig framåt när jag tar i halsbandet och säger ”NUUU” (på norska) Vi kunde öka avståndet rejält. Jag blir sugen på att börja varva med att plocka bort targeten och bara köra mot ruta…
Perry gjorde också några finfina apportgripanden med bra fart både ut och in. Lek lek lek!

På kvällen tog vi en skön promenad till stallet och medan lilla K red Bellis (Ubbe fortfarande halt) skuttade jag och minigrisarna i höga gräset. Perry missade totalt haren som rusade iväg, fördel med kortbening i högt gräs. Nackdel med kortbening i högt gräs: många fästningar med hem… Bacillen var yr av lycka på fältet och fick vara lös och rusa lite, jag måste ju låta honom vara hund också… Men nervöst är det att se honom ta i med benet. Undrar om jag nånsin kommer slappna av kring det?

20120704-155548.jpg

20120704-155624.jpg

20120704-155653.jpg

Responses

  1. Åh, vilken superfin bild på bacil längst ner, å de andra bilderna var oxå fina.

  2. Åh – kanske vi hinner med lite smygträning med, så jag får lite tips att grunna på när jag åker hem 😀 Bara lite så där 😉

    • Det får vi se till!


Kommentera

Kategorier

