Skrivet av: bacillen | torsdag 17 maj, 2012

Spårnörderi!

I tisdags spårade vi. Då var det sabeltandade tigrar i spåret och allt blev otäckt. Hjälte-Perry klarade dock av att avsluta spåret efter lite djupandning och godis.

Han är lite spökig och rolig just nu. Kan blåsa upp sig och fnysa på…just ingenting… 😀

Jag hade tänkt låta spårandet vara kanske en vecka eller så, men så hittade jag den perfekta linan idag på Gekås. En tunn fin i mjuk gummikänsla. Rosa också, till på köpet 😀

Och då var vi ju tvungna att prova den, eller hur!?

Det gick toppenbra! Förutom lite trassel med linan(jag är hopplös, men skyller på att jag filmade)

Perry spårar bra. Han har bra motivation och intresse. Suger spåret direkt och håller vad som är för honom ett bra tempo. Jag måste träna mycket på att läsa honom, skillnaderna är små mellan spårande och eventuellt vimsande när näsan är en decimeter ovan mark oavsett. Men jag tycker jag börjar se skillnader i arbetet. När han spårar travar han nästan hela tiden, med ett och annat skutt när terrängen kräver. När han tappar blir det större mer desperata skutt och mer galopp.

Som sagt, jag filmade… OBS den är lång, fem minuter. Det är verkligen bara en film för nördar. Men för mig är det rätt kul att kunna gå tillbaka och se hur han gör i olika vinklar och andra svårigheter.

Så om du orkar, håll till godo.

Och om du inte orkar se hela, spola åtminstone fram till slutet. Han är sötast av alla!!

Vi är förresten rätt söta båda två 😀

Kommentera

Kategorier

