Skrivet av: bacillen | måndag 14 maj, 2012

Intensivt

har det varit.

Och roligt.

I måndags kom Madelen och Sting hit. Vi bor rejält långt i från varandra och ses inte ofta. Men nu råkade det vara så att Madelens jobb hade möten i gbg och hon kunde komma hit och hälsa på. Att det råkade tajma med vår nördiga hundiga klickerhelg gjorde ju inte saken sämre.

Sting och Perry blev omedelbart vänner. Perry vet att kelpisar är reko jyckar som man kan ha störtkul med!

Ungefär så där har det sett ut. Ofta. 😀

Sting är en supertrevlig och enkel hund. Dessutom otroligt väl genomtränad. Jag passade på att leka lite lydnadsförare med honom när vi var på brukshundklubben en sväng. Han var så otroligt lyhörd och fin. Bra jobbat med honom Madelen!!

I fredags var det så dags för vår hundiga klickerträff. Maria med Figge, Harriet med Ace, Ida med Flip och Bo, Madelen med Sting och Jag och Perry och Bacillen.

Fyra kelpiesar, två Heelers och en papillon. Vilken flock!

Bacillen tyckte väl att de besökande hundarna var tämligen onödiga, men var glad åt så många extra klapphänder.

Kvällen förflöt med babbel, fika, promenad med uppletande, vin, mat och mera babbel. Det funkade riktigt bra att ta in så pass många hundar i vårt lilla hus. Förvisso var de flesta i koppel eller i bur men ändå.

På lördagen vaknade vi kelpietidigt… 😉 Och fick komma igång med en riktigt stor och härlig frukost.

Jag hade dubbelbokning och dundrade iväg till Varberg och kennelträff. Superkul att se Perrysyskon och andra heelers. Perry var inte snyggast men väl störst och roligast! 😀

Duktiga Linnea, som har en brorsa till Perry, fotograferade. Tack!

Vi lekte ringträning och lite lydnad. Mycket roligt! Perry upptäckte hur gott en löptik kan lukta och trodde länge att alla heelers luktar så smaskens 😀 Förvirrat var ordet. Och pipigt.

Vi tittade in i uppfödar-Marias fårstall. Mysigt! (och lite skumt, hälsar Perry)

Dundrade hem igen på motorvägen. Swisch i mitt vita lilla rymdskepp.

Och så blev det en till mysig och rolig kväll med grillning, lammburgare, vin, godis, hundlek, skratt, gummiankor med mera. 😀 Jätteroligt att Madde och P och Bengan dök upp också.

Söndagen kom med kelpitidig(närmast ett skällsord härvidlag 😉 )frukost, lydnadsträning, spårläggning, lunch, sol och spårning.

Harriet fångade oss på kort!

Jag är mycket glad och nöjd över Perry och vår träning. Han är lätt och glad. Inte den snabbaste och mest explosiva typen, men han är relativt uthållig och tycker att allt är kul. Ljuvlig!

Bara på skoj filmade jag den lille spårheelern. Han är rätt kul i spåret. Ganska långsam(korta ben faktiskt!) och ganska noggran, klara potential.

Så ja det blev en riktigt intensiv toppenhelg.

Jag ångrar lite att jag var tvungen att åka iväg. Blev ju automatiskt lite utanför då jag inte var med och delade en heldag med fin träning. Men jag är glad att det blev så fin träning!

Det här hoppas jag att vi får möjlighet att göra om. Det är härligt att samlas goda vänner och härliga hundar för gott umgänge och härlig hundig träning!

Världens största TACK!! till underbare fantastiske G, min älskade make, som fixat och donat och servat med mat hela helgen. Vilken klippa du är.

Responses

  1. Så mycket värme och beröm på så kort tid. Jag är inte van, tack <3! Det var, som alltid underbart att få komma hem till dig och din familj! Sting tyckte livet var lajbans, att få se får (inte för nära dock 😉 ) och sitta själv på trappan (ja, med Perry då 🙂 ) och bara vara i en trädgård. Det var nästan bäst för mattehjärtat att få se detta 🙂 . Jag önskar också att du var med på träningen, Perry regerade ju dag två 🙂 . Jättekul att du fått hem en sån cool kille, du kommer förvalta din perrier utmärkt och jag ser fram emot att hejja på er när ni är ute på tävlingar 🙂 .

    • Tack Söta!

  2. Det var så fantastiskt roligt och trevligt. Jättekul att få träffa din familj, ja inte hela men nästan. Det här måste vi helt klart upprepa. Utan dubbelbokningar dock. 🙂

  3. Nästa gång vill jag vara med!
    Tina

    • Vill ha dig med! (men Indien verkade inte dumt det heller!)

  4. Jäklar så fin han är Perry på bilderna – jag älskar ståbilden 😀
    Inte förvirrade löp-Mini Perry inte – jag hörde inte ett pip från honom 😉 Tror du bara luras 😛 Perry är bara duktig 🙂
    Hon kommer vara färdiglöpt till Tvååker – men vem vet om Polly hunnit komma igång lagom tills dess 😉

    • Tack! Linnea är duktig.
      Jodå, en massa pip var där allt, men det gör inget. Inte så underligt om man blir lite yr i mössan av så söta flickor ❤
      Det ska bli kul när ni kommer hit i sommar så vi hinner ses ordentligt.

  5. och vilka tysta bushundar det där var – här hör man knappt ens vad man tänker när mina krokodiler busar 😀

  6. Ja det ska bli kul i sommar – jag ska påminna när det är dax anmäla till utställningen 😉
    Jäklar va Polly sket ridhustorv i söndags…..


Kommentera

Kategorier

