Skrivet av: bacillen | fredag 4 maj, 2012

Fredagsfrenesi

Fick en rejäl sovmorgon. Mycket skönt. LillaK hemma med halsfluss fixade frukostkaffet och sedan var dagen i gång.

Vid lunchtid hade jag inte gjort så mycket nytta men tog igen det med att efter att ha givit hästarna mat ta Perry med på en joggingsväng.

Han kan nog bli en bra jogginghund med tiden. Än så länge är det bara några detaljer som behöver slipas på. Man får tex inte jaga och försöka bita de där fina ljusblå joggingskorna 😉 Inte heller tvärnita i diket vid viktiga doftfläckar. Annars är han en fena på jogg.

När vi joggat ville jag utnyttja den där stunden av eufori och obändig energi som kommer efter träning. Så jag städade huset.

Sen ett varmt skönt bad och några kapitel i den spännande deckaren.

Och så skjutsa tonårsbarnet till bussen. Då hittade jag även en bortsprungen hund. Den var på väg ut på en större väg och jag kunde ju bara inte låta den kuta runt där… Efter lite detektivande hittade jag gården den hörde hemma på. Det visade sig attbarnen råkat leka lite i hundgården och inte riktigt stängt dörren. Men slutet gott allting gott. Den var jättesöt och snäll, men det tyckte INTE Perry som satt i bagaget och svor högljutt.

Efter det blev det ett ridpass för lillaK. Trots halsflussen. Hon klättrar på väggarna av att inte få göra nåt så lite lagom fredagsskuttning var precis vad hon behövde.

Nu njuter jag av kvällen. Frenesin har dämpats och ett nöjt lugn har infunnit sig. Gott.

 

Responses

  1. Snälla – kan inte du jogga lite med Polly när vi kommer ner i sommar, så får jag filma lite. Hon älskar hoppa upp mot knävecken och nypa en i låren om man springer 😉
    Vilken tur jag har som sällan springer mer än 5 steg ibland 😀

    • Hahahaha Du onda kvinna! Men jag ska nog prova! 😀

  2. Stackars lilla Kes! Hoppas detta var sista infektionen på länge. Är avis på badkaret. Hade velat haft det igår när jag jobbade till 18.15. Ha en fin helg!

  3. Hihi – jag ser sååå fram mot få se det 😀 😀

  4. Halsfluss inte kul alls förresten. Fick mina egna tonsiller borttagna när jag var 21 år och det var det bästa jag gjort tror jag. inte haft ont i halsen sen dess. Hoppas lilla K kryar på sig snabbt och blir av med eländet.


Kommentera

Kategorier

