Skrivet av: bacillen | lördag 7 april, 2012

Det bästa…

Jag tycker om mat.

Nytt på påskbordet i år var de serranoskinka-inlindade sparrisarna med citronolivolja och riven pamesanost. Gott!

Och så tycker jag om skogen. Och ponnysarna. Och barna. Och Perry.

Perry flyger och far i skogen allt vad de små benen håller. Men inte planlöst inte, nejdå. Han har fullt upp med att hålla koll på vart tjejerna och ponnysarna, som rider före,  tar vägen! Och sen så klart att kolla vart jag tar vägen som kommer efter! Viktiga grejer!

Det är bra. Det ger springmotion och dessutom massor med tillfällen för mig att träna inkallning. Och så håller det honom ockuperad från att hitta djurspår och annat bus. (vilket han iofs inte upptäckt möjligheten till än…men det kommer väl)

En helt underbar tur i kuperad härlig terräng. Men jag blev lurad… Tjejerna ville prova en ny väg…med löftet att den inte alls var lång… Nä tjenare 😉 Men det var skönt som tusan så de är förlåtna.

 

 

Responses

  1. Åh – dom däringa inlindare sparrisarna fick det att vattnas i munnen på mig….oooh 😀

    Vet du vad. Jag tror inte du kommer behöva bekymra dig så mycket om spårande på vilt vad gäller Perry. Storebror Norrie visar inget intresse och rådjur är kusliga enligt honom 😛 Polly har heller inte visat något alls än, trots att storasyster försöker visa hur man gör….och Mini började grymt tidigt med att visa intresse för både vilt i synfält och via nosen. Hon var nog bara runt 3 månader när intresset började komma. och 4 månader när första (och förhoppningsvis det enda och sista) bytet fälldes…

  2. Måste gjort ett taskigt ritjobb ;-). Tax liksom ;-).

    KRAM LISA

    • Oups! 😉 Den är ju görfin! Jag får skylla på att Perry är en så mycket grövre heeler. Din är lite lik Bacillen, men P är liksom i en helt annan liga 😀
      Kram kram!


Kommentera

Kategorier

