Skrivet av: bacillen | lördag 25 februari, 2012

Minigrisen=mattes einstein

Perry har varit demohund. Med den äran. Han har visat burlekar samt omvänt lockande med godis och med leksak. Mycket bra.

Det är , förutom burlekarna, saker han redan kan ganska bra, men att göra dem i den här nya miljön med främmande hundar nära inpå är himla bra tycker jag.

Jag trodde att det kunde bli en del gafflande på andra hundar i dag, att det skulle bli jobbigt med den biten. Hade fel. Det blev inte jobbigt alls. Ett par gånger muttrade han lite eller voffade till, men det var allt.

Däremot hade han svårt med att bli lämnad i buren när jag gick i väg. Det är ju verkligen inte så märkligt. Men hans protester minskade under dagen och han kunde till och med somna korta stunder.

På eftermiddagen fick han sova i bilen nån timme, det var nog bra för han verkar faktiskt rätt utvilad nu när vi kommit hem. 😀

När vi gick en kort lunchpromenad märkte jag till min högst måttliga förtjusning att näbbdjuret kastar sig efter förbisusande bilar. Oj! Satte i gång med att belöna annat och intresset minskade direkt…kanske var det mest nyhetens behag…de rasslade ju så kul i gruset…

Och så har jag så klart gjort mina burps, tvists och ups. 22 av varje. 😀

Mello-kväll!!

Och sen på’t igen i morn!

Responses

  1. Härligt!!!

  2. Det som till slut fick effekt mot Marys vilja att jaga bilar var att alltid platsa henne när det kom en bil, så hon fick en tydlig annan uppgift att göra.


Kommentera

Kategorier

