Skrivet av: bacillen | tisdag 21 februari, 2012

Vår morgon

Är man böjd åt särskrivningshållet läser man ”vårmorgon” och det blir också lämpligt. Solen lyser, fåglarna kvittrar och det droppar från taken. 🙂

Vår morgon, börjar hur som helst i sängen. Med frukost. Husse kommer med kaffe och knäckemacka.(bilden är dock från i går morse)

Sen somnar vi om en stund, innan lilla K vaknar och kommer och myser med oss. När hon gått till skolan( i vanliga fall båda barna, men den här veckan är tonårsbarnet annorstädes 😉 ) sover/vilar/läser vi en stund om vi inte måste iväg på nåt.

I dag ägnar vi oss åt några kapitel bra läsning i Perrys bästa bok.

Han har lite fokussvårigheter i början, men när jag berättar att det faktiskt är han som är stjärnan så skärper han sig.

När vi läst klart går vi ner för lite matteträning. Perry ser det som sin viktiga uppgift att hjälpa till med muskelbyggandet och agerar därför som extra tyngd när matte gör sit ups. Tack för den hjälpen…

Hoppas att er morgon varit fin!

Responses

  1. ÅÅÅH så söt!

  2. Han verkar djupt engagerad i det mesta den där Perry. 🙂

    • Ja han finner motivation och glädje i det mesta. 😀

  3. Är det stackars Bacillen som sitter i bakgrunden med strut om halsen. Stackars lille gubben.

    • Han hälsar att det ÄR mycket mycket synd om honom 😉

  4. Jag tänkte ”nej! Särskrivning!” 😉 . Du får ta och klippa klorna på han 😉 .

    Du tar så fina, varma bilder inomhus. Hur gör du?

    • Ja klorna är lite långa, vi jobbar på det 😉
      Jag fotar med iPhonen och fixar med den 😉

  5. gullig …
    och JA självklart kan vi åka nästa gång, för annars om jag ska vänta på nån här hemma, dröjer det någ många år till !!

    • It’s a date!
      Jag grämer mig fortfarande att jag inte kunde när du var på gång!


Kommentera

Kategorier

