Skrivet av: bacillen | söndag 19 februari, 2012

Grundfärdigheter på film

Japp, så var det ju

Jag filmar vår träning på grundfärdigheterna och kompisarna ger kritik.

Här kommer filmen på de två första GFen jag är med på.

”Gå och se upp när föraren går baklänges”
Här vill jag att P ska klara minst tio meter med bra fokus och attityd. Jag vill att han ska söka upp vänster sida.

”Spontan gallopp från medhjälpare (som håller i halsbandet) till föraren” Jag vill så klart att P ska ta i ordentligt på direkten och jag försöker belöna honom när farten är som högst.

Responses

  1. Det ser jättefint ut!
    Han är ju lite skuttig emellanåt men han är ju inte så gammal ju. 🙂
    Tempot i galoppen kan man inte heller klaga på. Han springer så fort benen bär honom. ❤

    • Tack! Skuttigheten har jag också funderat på…om jag ska bry mig om den eller inte. Om jag kör lite längre, eller när han inte är så galen så minskar den. Jag försöker att tänka på det…

  2. Korvig-heeler-race 😀 😀 😀 Finns inget sötare än en knubbig heeler-valp i full gallopp 🙂

    Vad gäller hoppigheten är jag helt övertygad om att det finns några procent kängru-gener i denna kull. Syster Polly är en otrolig hoppetossa !!

    • ja hoppigt är det nästan jämt! 😀

  3. Vilken duktig vovve! Mary kunde typ nada när hon var i den åldern, hon var bara helt bananas då. Vi höll som bäst på och kämpade med att hon inte skulle jaga allt som rörde sej och inte attackera mej och Alexander hur som helst och bita sönder våra kläder.

    • Tack! Stora delar av vår vakna tid kämpar vi just för att behålla kläder och skinn hela 😉
      Nej, men han är lättlärd och lättbelönad, det är kul!

  4. Vad gäller skuttigheten så bryr inte jag mig så mycket – mer än att jag aldrig belönar vid de tillfällen Polly hoppar då givetvis.
    Är ganska övertygad om att det lugnar sig med åldern 🙂

  5. Jag tror inte heller du behöver bry dig om skuttigheten, det kommer nog att försvinna av sig själv. Jag tänkte så med stings ”steppande” och det är nästan borta nu.

    Vi pratade ju igår men jag säger det här med. Jag tycker det ser bra ut! En belöningsplacering var lite sämre men det var ju bara en – alltså ingen 😉 .

    Jo, en sak till. Tänk på antal steg innan belöning, inte samma varje gång.


Kommentera

Kategorier

