Skrivet av: bacillen | måndag 13 februari, 2012

Första dagen: 10, 10, 10

Så var det igång då. Och jag undrar genast vad jag givit mig in på.

Det är liksom så lagom jobbigt att bara göra tio av vardera. Och då känns det så stort när jag tänker på hur många det ska bli. Och hur asjobbigt det kommer bli. Men kanske det går lite lättare än jag tänker iom att man ökar så gradvis?

Jag har en fin yogamatta att vara på. Och en valp som gärna hjälper till. Fast idag fick han ett tuggben att gnaga på, det gjorde han, med ögonen på mig och svansen viftande. 😀

Suss kom med ett bra tips om man inte har en medicinboll till sina russian twists. Man kan köra så här. Jag har ingen boll så jag provade att hålla i Perry, som väger ungefär som en liten medicinboll 😉 Funkade inte så bra dock… 😀

För mig passar det kanske bäst att göra mina övningar direkt på morgonen. Men jag får se, det kan nog variera.

Vi som gör det här knasiga lite tillsammans är:

Elsa

Suss

Anna

Judit

Maria

Men känner fria att hoppa på under resans gång. Man utmanar ju först och främst sig själv.

 

Ha en bra dag!

Responses

  1. Vad ni är duktiga. Russian twist kan jag nog göra, men inte armhävningar med paj axel. Inte hoppa heller med trasigt knä 😦
    Hur gör man då ?

    • Man poppar pop corn, sätter sig tillrätta i soffan och gapskrattar elakt åt idioterna som kämpar sig blodiga?! 😉

  2. Hahahaaaaaa – det va en smart idé. Ska prova den 😉


Kommentera

Kategorier

