Skrivet av: bacillen | lördag 11 februari, 2012

Burpees for the world!

Via Tuffast av alla hittade jag en galen utmaning hos Linnea i USA

Det handlar om fysisk träning, och jösses, det behöver jag verkligen nu. I flera månader har soffhänget bit för bit tagit en alldeles för stor del av livet, kroppen och hjärnan…

Det handlar om Burpees. Burp, vem? säger ni. Japp jag med.

Det här!

är burpees.

Sjukt va.

Men Linnéas utmaning har redan börjat och jag klarar inte av att komma i kapp(vilket var ett krav för att få vara med). Så jag gör min egen utmaning.

Jag ska, med början på måndag(då har nog den här dumma febern givit med sig) göra tio burpees, tio sit ups och tio russian twists(kolla klippet, kolla kroppen) varje dag(varje dag!). Sedan öka med en varje dag tills jag gör hundra av varje. Det ni! 😀

Och så ska jag blogga om hur det går så klart.

Hejja mig!

Fast nu ska jag äta Gabriels goda pizza med pestokyckling och dricka vin. Godis blir det också. Och melodifestival.

 

Responses

  1. nja inte min stil men hejja dig 🙂

    • Joho Madelen, kom igen nu!
      vadå inte din stil? 😉
      Alltså, vems stil är det egentligen att bete sig som en fullkomlig idiot hemma på tvrumsgolvet?! 😀

  2. Coolt, jag hänger på!

    • Härligt! Och förlåt mig nu älskade vän, otippat. 😉
      Nu kör vi så det ryker! Jag har tjyvstartat med tio i kväll, det var sjukt jobbigt.

  3. Jag är på 🙂

    • cool!

  4. Ha ha, jag älskar sådana kroppsliga utmaningar, jag är PÅ!
    Vilken styrka, dom har 😉 Blir perfekt att göra på verandan på nya huset.

    Kul!

    • Jag vet 😉

      Fast jag tränar på Friskis en gång i veckande en kompis sen ett par veckor 🙂

      Gjorde tio igår, sjukt jobbigt. Nu dags för 11

    • Härligt att du också hänger på!

  5. […] utmaning jag antog på https://bacillen.wordpress.com : Via Tuffast av alla hittade jag en galen utmaning hos Linnea i […]

  6. Nu har jag tittat på filmen också 😉 och nej, det är inte min stil. För det första kommer inte min fot att palla det, men sen är det ju jobbigt ju. Är det inte kul så kommer jag inte göra det och det ser inte ens kul ut 😉 . Jag håller mig till canicross 😉 .

  7. Vilken sjukt käck kvinna: ”…now, if that doesn´t get challenging enough for you…” Whoahahaha!
    Jag är på! Precis min typ av utmaning!

  8. Tack jag avstår också, känner att jag behöver börja lite lugnare fast det påminner en del om poweryogan jag går på.

  9. Om man inte har en medecinboll eller liknande kan man visst göra situps med armbågen mot knät i stället.

    • Aha! Smart! Jag har ingen medicinboll…men provade med Perry, han väger ungefär som en tänkte jag….Det gick inget bra 😀


Kommentera

Kategorier

