Skrivet av: bacillen | torsdag 9 februari, 2012

Liten vinterpromenad…

…på ny väg.

Det är så spännande att vara ny i världen. Det finns så mycket att upptäcka.

Perry och jag gick en liten promenad, på en väg han inte gått tidigare. Vi kom ner till en gård där skolans alla ungar hade samlats för att åka i den stora pulkabacken.

På håll lät det nog lite mystiskt tyckte näbbdjuret som raggade och blev lite tveksam. Men sen när vi kom nära såg han att det var barn och blev så glad så glad!

Efter många näspussar och några oboysurplanden vände vi hemåt igen.

I skogen vid sidan om vägen hittade vi ett rör. =leksak.

Där i andra änden är det faktiskt Perry som syns…

Han var lite skeptisk till en början, det ekade så mysko i det där röret…

Efter en stunds funderande vågade han sig in för att käka godis och nosa…

Och sen när jag skulle gå upptäckte jag att jag inte hade valpen med mig…? Då hade han vänt tillbaka för att kräla in i röret och ta de sista godisarna jag slängt in. Sen kom han i en farlig fart, inte så lite stolt.

Responses

  1. Gulle =)

  2. Det är mycket att lära sig här i världen. 🙂

  3. Haha. Vilken söt liten buskille!!!
    Härliga kort. Mkt fina 🙂


Kommentera

Kategorier

