Skrivet av: bacillen | tisdag 7 februari, 2012

Filmtajm

Jag har äntligen lyckats få till lite filmning av vår träning. Lilla K fick hålla i kameran.

Sen det där med redigering… Jag hade visst movie maker i datorn…men hur fick man över filmsnuttarna till datorn då? Jo, med tonårssonens hjälp så klart. 🙂

Och så lära sig redigeringsprogrammet…

Men det var kul, det här gör vi om!

Ber om ursäkt för att den är alldeles för lång, det ska nog inte upprepas. Jag vet själv hur jag till och med drar mig för att ens starta filmer som är längre än tre minuter…

Men för den som orkar, håll till godo:

 

Är nöjd med det mesta han gör. Han provar gärna igen när det blir fel. Han börjar få förståelse för att upprepa och utveckla beteenden.

Kom gärna med kritik och tips!

Responses

  1. Jag får inte till klossträning med att följa efter fortfarande 😦 Med Mini går det bara inte !!!

    Ska börja med Polly framöver och se om jag lyckas med henne….

    • Det är lite trixigt innan poletten ramlar ner hos jycken. I början står jag rakt framför och klickar för att hunden flyttar baktassar samtidigt som jag tar små steg runt åt höger. När hunden sedan lätt håller position rakt framför mig hur jag än kliver börjar jag stå med sidan mot klossen.Då vill jag att hunden ska trampa utan att jag gör det, och här krävs det lite tålamod och trixande. En del hundar provar direkt, andra tvekar och blir frustrerade.

    • Jag lärde in det med samma handhjälp som jag haft på snurrar åt det hållet, det gjorde att han började ta enstaka steg med baktassarna vilket gick att fånga och sedan bara utöka och schwopp så var han helt plötsligt rätt 🙂

  2. Jag ser ett bakåtfloppöra och bara DÖR av söthetschock! Och den lilla loopsvansen! Åh jösses… Åh gud… Plötsligt känns det som att min (nästan) ettåring inte kan så mycket 😀

    • Bakåtflopp är galet gulligt! 😀
      Men vadå inte kan? Din ”Knorrie” är ju precis hur duktig som helst! Ni är våra idoler! 😀

  3. Får väl ge mig på en 3:e lång period av försök då 😉 Men ska börja med Polly istället – innan jag ens tänker tanken på att prova med Mini igen.

    • Ja gör det! Hejja Hejja!

  4. Men ååååååh vilken duktig liten en! Så kul att se! Klossträningen var ju bara för söt! Jag tycker ni är för duktiga!

    Men, så är det ju det att jag måste säga något som jag ser också 😉 . I klossen, var försiktig så du inte gör som jag – lär hunden att den ska snurra tills den hamnar bakom mina ben. Han gör det några gånger. Men det är vansinnigt svårt att se ens med en större hund 😉 .

    Gripaövningen: Du tog bort den en gång då han reste på sig för att gripa. Det skulle jag inte göra, han vill ju ta den – sittet kommer ju sen. Det var bara en gång så det var nog bara tillfällighet, men jag mååååste ju säga det i alla fall 😀

    Åter igen, jättekul att se och ni är jätteduktiga! Vill se mer!

    • Tack!
      Jag har också svårt att se när han kommer med rumpan in bakom mig, men ska försöka passa på det.
      Och gripandena…du har helt rätt, jag bollade allt för mkt med kriterierna där…först var han tvungen att sitta, sen inte osv…
      Tack för att du delar vad du ser, det är värdefullt


Kommentera

Kategorier

