Skrivet av: bacillen | måndag 23 januari, 2012

En helg i skåne

Några veckor före jul hittade jag en bokning i min kalender… ”Den här helgen är jag upptagen och kan inte boka in något annat” Plats: Hemlis.

Gissa om jag blev nyfiken! Men G höll masken och avslöjade ingenting.

Så kom julen och vi fick varsin biljett till Les Misérables på Malmö opera i januari. Och hotellövernattning.  !!!

Tyvärr kunde inte Joel följa med. Det blev en dubbelbokning för honom med en konfirmandledarutbildning han gärna ville åka på. Så vi fick åka bara tre..

Resan började med försenat tåg till Malmö. Signalfel… Nåja, att åka tåg är trevligt.

När vi klev av tåget fick jag akut magknip och tog mig med nöd och näppe till sängen på hotellet. Planerna fick göras om. Istället för att gå på restaurang för middag så knallade G och Lilla K ut i snögloppet för att leta reda på en affär och handla hem middag till rummet. De kom hem med grillad kyckling och lufttorkad skinka, avocado, mozarella, basilika och massor med gott. En görmysig och god måltid med mina fina (-1)

Och mitt magonda gav med sig.

Vi bytte om och piffade till oss en smula. Jag tog fåfängt nog på mig mina höga stövlar… Och sedan promenerade vi till operan. Redan efter 500 meter hade jag ångrat mitt val av skodon…men det var väl bara att härda ut. De är snygga i alla fall.

Musikalen var underbar! Musiken är mäktig! Storyn är bra men möjligen lite komplicerad och långrandig. Vi hade läst handlingen för lilla K för att hon skulle hänga med och det var tur, annars hade hon inte fattat riktigt tror jag. Hon verkade helt uppslukad under tre timmar så jag antar att det var en bra julklapp 😀

Vi sov gott på hotellet och njöt en fin frukostbuffé på morgonen. Det klart bästa med hotell ju.

Efter frukost slappade vi på rummet. Jag sov. G kollade TV. Lilla K tog papper och penna och undersökte/spionerade runt på hotellet. Hon återkom med en noggrann redogörelse för diverse viktigheter om ett hotell… Tex hur fort hissarna går…Hur långt det är till bastun samt hur många tavlor det fanns på vårt våningsplan. 😀

Efter några timmars drivande på stan och en trevlig måltid på Jensens böfhus gick tåget tillbaka till göteborg. I tid.

En bra helg.

Och nästan allra bäst var att komma hem till de små killarna med viftande svansar och glada tungor!

Mormorn hade lyckats hålla nollgräns på kisseri och bajser inomhus. Trots en dryg decimeter snö. Bra gjort!

Responses

  1. Oj vilken mysig vistelse i Malmö och vilken toppenjulklapp!! Mysig tjej ni har 🙂

  2. Åh vad kul men dumt gjort av magen. Bra bild på Kes. Kram!

  3. Vilken härlig helg 😀

  4. Härlig helg!


Kommentera

Kategorier

