Skrivet av: bacillen | onsdag 28 december, 2011

Perry, vidare…

Dags att uppdatera tror jag…

Han är inte klok. 😀

När han blir pigg och vild finns det liksom ingen hejd på knasigheterna. Då hugger han i allt som rör sig. I Bacillen(fast bara lite för farbrorn är så duktig på att säga nej) och i katter och i händer eller fötter. Granen har varit riktigt illa ute några gånger då katten väljer att dra en repa inunder den och valpen rejsar efter. Jag har en känsla att julen kommer bli bortstädad rekordsnabbt efter nyår 😉

Han fick leka i sängen, det tog fyra sekunder så hade han slitit ett hål i påslakanet…

Men så går tokigheten över och han däckar i sin hundsäng, efter lite pipande, snuttande och trampande. Hans säng har förresten redan rätt rejäla hål efter valptänder.

Eller så tar man honom i famnen och stryker lite över öronen så gosar han och myser och är allmänt ljuvlig.

Tills valpyren i honom vaknar nästa gång och ens näsvinge blir pearcad.

Tidigare idag blev han lite väl taggad i katten och jag satte handen i mellan… Fick montera loss valpmun från den handen och det blev fina hål.

Så helt enkelt är det väl inte alla stunder och jag har väl ställt mig frågan vad jag har givit mig in på 😉 Men oftast är han en riktig goding och det går inte att vara annat än överförtjust i honom.

Inga bilder idag. Galen valp har inte medgivit fotografering. Nya försök påbörjas i morgon 😉

 

Responses

  1. Även Polly har upptäckt katten, men vågar inte jaga själv om inte matte eller Mini är nära 😀 Hon är inte lika galen på så sätt som Mini var som liten – än kanske jag ska tillägga….. 😉


Kommentera

Kategorier

