Skrivet av: bacillen | måndag 21 november, 2011

Andra åsikter…

..och andras åsikter…

Jag är på skolan. Folkhögskolan.

Det blir en del diskussioner. En del bra, andra inte lika.

Men givet är att alla får säga, alla får tycka.

I dag har vi berört genusdebatten samt frågan om samkönade äktenskap.

Diskussionerna har inte varit i samband med lektion eller föreläsning utan mer vid sidan om.

-Att kvinnor och män är olika tror jag väl att många är med på. Men att skillnaderna skulle vara så stora att man kan skylla inkompetens hos chefer inom vården på att de är kvinnor, nej, det kan ingen få mig att tro. Jag tror också att genusdebatten fortfarande är viktig, i stort och i smått. Att kvinnor och män, i dag, behandlas olika enbart baserat på deras kön är oacceptabelt.

-Att man lika gärna kan gifta sig borgerligt om man är homosexuell(och kristen) kan jag heller inte hålla med om.

Responses

  1. Helt rätt !!!!

    • Tack!

  2. Heja dej! På dom bara! 😉
    Det kryper i mig nu, skulle gärna varit med i diskussionen . . .
    Är du ensam om dina åsikter där?
    KRAM

    • Det hade varit nåt det Martina!
      Jag är inte ensam. 🙂
      Lyfter lite på ögonbrynen dock åt en del som sägs…

  3. Håller med du!!
    You go girl!! =)


Kommentera

Kategorier

