Skrivet av: bacillen | onsdag 2 november, 2011

Hur äter ni…

..lösgodis?

Tidigare, före opn, köpte jag en rätt stor mängd, sedan åt jag tills jag mådde illa…

Nu, köper jag en rätt liten mängd, och för att sedan undvika at må illa så äter jag ca tio bitar.

Och nu har jag kommit på en ny strategi. Jag gillar att biläta 🙂 Kör jag bil vill jag gärna småäta. Gärna lösgodis. Så nu köper jag lite lösgodis. Sedan får jag ta en godis var femte minut. Skitsmart! De tio bitarna räcker hur länge som helst. Och jag mår inte illa. Den totala mängden skulle ju kunna bli ohyggligt stor om man säg, skulle köra bil i fyra fem timmar…kanske skulle tiobitarsregeln bli svår att hålla..?  Men mina längsta bilresor går som regel till barndomsstaden och dit tar det bara knappt en och en halv timma.

I måndags när jag körde hem efter att ha lämnat lilla K till mormorn så åt jag tio godisar i bilen, en var femte minut, det var perfekt.

Om man nu kan ha ordet perfekt i samma mening som godis, vet inte riktigt… 😉

Hur äter du ditt lösgodis?

 

Responses

  1. Jag är korkad ibland, för dom få tillfällen jag köper lösgodis så köper jag en stooor påse – för att sedan må illa efter typ 10 bitar ! Smågodis verkar innehålla något jolmigt som får en att må illa…

    Därför köper jag bara lösgodis typ 3 gånger per år 😀

  2. Jag mår så dåligt om jag äter färgat godis (rött o grönt) att jag får låta bli. (Jag mår illa, skakar och blir samtidigt hyperaktiv som en ekorre..) Men godis med colasmak är jag svag för. Men jag är nöjd efter 4-5 bitar.
    Choklad, däremot… Oj oj oj. Där kan det slinka ner många bitar :o)

  3. Jag bara trycker in tills det är slut alt. jag inte vill ha mer. Fast jag har nog aldrig blivit illamående av godis… Kan bero på en oerhörd massa träning i just detta med att äta stora mängder godis sen barnsben. 😉

  4. Jag köper aldrig men om det bjuds, typ på jobbet tar jag en hallon/lakritsskalle för det är mitt favvogodis. Finns det ingen sådan låter jag bli. Fast tyvärr så brukar den där enda godisen trigga att ta några till men mer än 5 får jag inte i mig innan jag mår dåligt.

  5. Jag önskar jag blev fysiskt dålig av lösgodis 😉 . Jag trodde ett tag att jag inte tålde färgämnena, men jag måste nog prova några gånger till 😉 .

    Jag har dock minskat mitt godisintag, det räcker efter en liten stund.

    Jag äter gärna godis då jag städar, alternativt då jag är ensam hemma och jag ska mysa lite i soffan.


Kommentera

Kategorier

