Skrivet av: bacillen | onsdag 12 oktober, 2011

Känslig?

I går låg min käre make på spikmattan i sängen en stund före sovdags.

Han gnällde och kinkade över att det gjorde ont.

Jag frågade varför han plågar sig. Svaret kom att det nog är bra för hans rygg. OK.

Jag minns när vi köpte spikmattan. De var ju superpoppis det året, alla skulle ha en. Helst en äkta svindyr, dess spikar var tydligen lite effektivare. Vår är köpt på Gekås för 79 spänn.

Jag minns också att jag hade klara problem med den där jäkla mattan. Det skulle ju vara bra! skönt för muskler och blodcirkulation med mera… Men jag led. Jösses vad ont det gjorde.

Så spikmattan stuvades undan. Och glömdes bort.

Tills för ett tag sedan, då dök den upp i en av våra röjningar.

Och nu. Nu är det ju inte några problem alls att ligga på den. Det gör verkligen inte ont. Det är verkligen skönt. Femtio kilo mindre tryck gör skillnad.

Jag tänker försöka få till en kvart eller så om dagen. Kanske är skitbra för nåt. Det är hur som helst görskönt. För mig. Alla tycker inte det…

Tillbaka till gårdagskvällen och sängen:

Jag: Jag tycker inte alls det gör ont längre.

G: Du var ju ändå mer vadderad i början…

Jag: Jag hade även då känseln på utsidan huden, minns jag…

Kommentera

Kategorier

