Skrivet av: bacillen | onsdag 21 september, 2011

Inspiration

När jag tränar hund vill jag att leken ska vara riktigt riktigt viktig. För både mig och hunden. Bacillen är en lekfull hund, det har han alltid varit. Men det har alltid varit lite si och så med att komma tillbaka med leksakerna när han väl får dem. Det handlar ju massor om att jag inte tränat just på det. Nu har han helt plötsligt glömt att han brukar kuta i väg med leksaken, alternativt strunta i den och bara stå och skälla på mig. Han kommer faktiskt tillbaka med leksaken för mer lek. Härligt Bacillen!

När jag behöver lite lekinspiration kollar jag på L när hon leker med S. Då och då hjälper jag dem i deras träning och jag blir alltid otroligt imponerad av hur härlig deras lek är. L har aldrig tränat hund förut men har många år inom hästeriet bakom sig. Som hundtränare är hon noggrann och lekfull, en toppenbra kombination!

 

 

Härliga filmer va!? Lek, sprattel, glädje och lycka får alltid ta mycket plats i deras träning. L har verkligen total koll på vad S tycker är roligt och leker själv ogenerat och engagerat. En bra påminnelse till en när man är för seriös och tråkig. 😉

Responses

  1. Den sista filmen var ju för skön! Nu har vi något att sikta mot 🙂 . Jättetrevlig lek, ska be en vän titta på detta, som behöver bli bättre på att leka.

  2. Tack för tipset! Googlade lite innan idag och fick också upp några träffar om trätjära, han har tack och lov ingen röta än utan bara smuts som packat sig i fickan. Har tänkt tvätta med rödsprit som är bakteriedödande och uttorkande.. Vi ska nog få ordning på honom, är glad att han är så pigg & glad i alla fall 🙂 Jag läste att det varit mycket problem med just unghästar och den här sortens problem eftersom deras hovar inte är lika hårda som fullvuxna hästars..


Kommentera

Kategorier

