Skrivet av: bacillen | måndag 12 september, 2011

Balansakt…

Som så känns livet ibland. Mycket som ska klaffa. Mycket som ska hållas i rullning.

I dag var en dag när jag känt mig tämligen balanserad. Skönt.

Inget särskilt har utmärkt dagen, en helt vanlig måndag.

Jag hade några måsten som jag gjorde, kändes skönt. Hade även ett par borden som jag sparade till i morgon.

På eftermiddagen har lilla K och jag pysslat länge med den vite prinsen. Sen gick vi till ridhuset. Ett riktigt bra pass blev det, med mycket mjukgörande arbete som såg riktigt fint ut. De är så duktiga! Vi avslutade med att Ubbe fick skutta runt naken. Han älskar det! Blir så där härligt fjompig och showar och visar upp sig. Det märktes dock att det var länge sen sist för han var inte lika följsam för våra signaler som han brukar vara. Nästa gång ska jag ha med morötter och se om vi inte kan fräscha upp motivationen lite.

Nu myser jag med tända ljus. Väntar på G som är på ingång. En liten liten whisky och ett avsnitt True Blood före läggdags?

 

Responses

  1. Nakna prinsar är inte att förakta 😀

  2. Livet är allt bra gött !!!

  3. Det förstår jag, men utan rörelse blir det ju ingen blodcirkulation 🙂 Man ska givetvis inte driva hästen för hårt, men att motionera (kanske fel ordval?)/ se till att hästen rör sig tillräckligt för att bli varm i kroppen är nödvändigt. Ungefär som att det är bra att stödja på en stukad fot så mycket det går, även fast det gör ont så läker stukningen snabbare.. 🙂

    • Jag förstår logiken bakom, helt klart. Måste bara vänja mig vid tanken 😉 Tack för att du svarar så tålmodigt 🙂


Kommentera

Kategorier

