Skrivet av: bacillen | onsdag 31 augusti, 2011

Skolstart

I onsdags började jag skolan igen.

Svenska kyrkans grundkurs på Hjo folkhögskola. Halvfart på distans.

Vi är femton stycken i klassen och det verkar vara en störtskön blandning av människor. Jag har på känn att det blir ett bra år rent socialt.

En hel del pluggande kommer att krävas och det ser jag fram emot. Måste bara bli lite mer diciplinerad när det kommer till att sätta mig med mina uppgifter, helst före dan före de ska lämnas in…

Vad ska då det här äventyret leda fram till?

Ingen riktig aning om jag ska vara ärlig.

Men jag har ju alltid haft en dragning åt att arbeta i församlingen, allra helst med ungdomar. Och nu känns det som läge att undersöka hur långt den dragningen kan ta mig.

Andra saker som är på gång är att jag när som helst hoppas påbörja den praktikperiod som äntligen ska avsluta min djursjukvårdarutbildning. Den har verkligen inte gått undan. Men med en legitimation i handen kan jag sedan välja om det är den vägen, eller andra vägen som är rätt för mig. Eller en helt annan väg, vem vet.

Spännande höst. Och lite läskig, om jag ska vara ärlig.

 

Responses

  1. Det låter spännande! Lycka till med utbildningen 🙂

  2. Djursjukvårdare har jag alltid velat bli, men det blev aldrig så – kom andra saker på vägen 🙂

  3. You go girl!!!

  4. Jag tror det skulle passa dig som handen i handsken att jobba med ungdomar inom kyrkan.


Kommentera

Kategorier

