Skrivet av: bacillen | onsdag 17 augusti, 2011

Första intrycket…

…av en människa är ju viktigt säger de som vet.

Första intrycket av nya hovslagaren är bra. Känslan är riktigt bra.

Nästan allra bäst, förutom att hon var jättefin med hästarna och verkade göra ett bra jobb, var att hon inte hade några tendenser till skitsnack. Annars är ju hovslagare experter på att dissa varandra och varandras arbete, gärna med riktigt hårda ord. Men inte här alltså. När hon inte verkade tycka att det tidigare arbetet gjorts på för henne ett tillfredsställande vis, sa hon bara något lite försiktigt om det, inget nedsättande. Unikt! Och trevligt!

Nu hoppas vi så klart att hästarnas fötter också tyckte att det var ett fint arbete och att vi kan fortsätta ha henne som vår hovslagare!

Förresten så hörde jag att kronprinsessparet idag gått ut med att de nu haft sex och ska föda ett barn om nio månader… ?? Nä, skämt å sido, men mars? Är det inte lite tidigt i graviditeten att gå ut med det redan nu? Stackars dem!

Responses

  1. Hoppas hästarna gillar det de fått 🙂 .

    Ja det var lite tidigt, men jag tror de går ut med det nu för att det inte ska bli spekulationer. Minsta lilla bula kommer ju diskuteras. Men man hoppas ju innerligt att det ska gå bra!

  2. Bra hovslagare är guld värt. Glömmer aldrig den som jag hade en längre tid, för han var väldigt duktig med mina tidigare halvblod – men fick aldrig sko utan mig bredvid pga att han kunde vara burdus med hästarna. Min frieser tog väldigt illa vid sig av sådan behandling – och den jäkeln dängde upp henne utan min vetskap för att hon inte ville stå still. Behöver jag säga det tog lång tid och ett antal drogtillfällen på Mantorpskliniken efter hans behandlning innan hon litade på en hovis igen 😦

  3. Hejsan!
    Länkade mej hit från hästochhundbloggen 🙂 fin blogg du har!
    Grattis till en bra hovslagare! de växer inte på träd…

    • Hej och välkommen, kul att du kikar in! Och tack!
      Jag det är inte lätt med hovslagare, man är så himla utlämnad…


Kommentera

Kategorier

