Skrivet av: bacillen | tisdag 14 juni, 2011

Snart dags…

…att ladda dvdn med sommarens serieplåga.

Men vad ska vi se?

Mina förslag är True Blood och/eller Brottet.

Har du nån bra serie du kan rekommendera? Nåt som inbjuder till flera avsnitt på raken under långa sommarnätter?

För övrigt är det segt. Och ofta sorgligt.

I dag har jag ridit bästa Ivve i nån sorts försök till dressyrarbete. Funkade inte alls bra. Något är inte okej med honom och det känns som att det är bakkärran som inte hänger med. Hann halvvägs in uppvärmning innan jag fick bestämma mig för att helt enkelt skritta av honom och ställa ut i hagen igen 😦 Mycket tråkigt.

Det blir alltså ingen skojig klubbtävling om två veckor för bästa Ivve och mig. Matte får ta en ordentlig koll och sedan får vi se.

Sorgligt är också hur mycket Kråka spökar för mig. Hon är överallt… Jag var väl lite förvånad över hur lättad jag var när hon flyttade. Nu är lättnaden borta och kvar finns ett svart hål.

Bra sak är dock att mamma är här och att vi har städat. Oh man vad vi har städat. I grunden rent. I alla fall på nedervåningen. Härligt!

Responses

  1. Båda är bra, men har ni sett Six feet under?

    • Åh, nej den har vi ju missat! Tack för tipset!

  2. Det är så jobbigt när det kommer ikapp en… Men du ska se att det snart blir lättare och när du då ser en svart snygging-hund så ler du istället…
    Kram och häng i ….

    Och superTACK för i Lördags… har börjat knipsa på kryddan till kyckling 🙂

    • Tack min goa Lött!
      Och tack för årets fest!

  3. Bones, Criminal Minds, Jeremiah, Dexter, Vampire Diaries, Big Bang Theory, .. oh, det finns så många!

    • Har nog en säsong kvar på Dexter, den ska jag inte glömma!
      VD har jag inte sett, ska kolla upp.

  4. Ex på filmer: Lost

    Det tar TID att ”komma över” en händelse, en människa eller ett djur. Ibland mer, ibland mindre.
    Det är själens svar att allt inte är läkt ännu.

    • Har sett lost. 🙂
      Ja du har rätt, det tar tid…och det får det göra. Men vad tungt det är…

  5. Jag har fastnat totalt för Mad men. Har försökt analysera varför då den på ytan står för allt jag är emot. Otroligt sexistisk, karlarna är hemska mot kvinnorna som svassar omkring i tjusiga femtiotalskläder. Och man dricker och röker ohämmat på kontoret. Men ser man bakom allt detta så är det en bra historia, man påminns om att saker och ting inte alltid varit självklara rättigheter för oss kvinnor. Eller så hänger man sig åt allt det snygga och bara njuter.

    • Mad men verkar helt klart intressant!

  6. Håller med föregående kommentar: Mad Men är helt suverän.
    Annars har jag följt och gillar The good wife väldigt mycket, och första säsongen av Downton Abbey är helt superb, den tror jag att ni skulle gilla!
    Kram!

    • Älskar Downton abbey! Ser fram emot säsong två!

  7. Jeeves & Wooster – om du får tag på den (vet inte hur du ställer dig till illegal nerladdning?)

    http://www.discshop.se/filmer/dvd/jeeves_wooster_complete_box_8_disc_import/P48625

    • Den har syrran! (för övrigt är jag inte alls negativt inställd till allsköns nerladdning…men sysslar så klart inte med det)

  8. Game of thrones. Medeltids sci fi från 2011.
    Men Tru Blood först- Har du inte sett den är det bannimej på tiden 😉
    Värkar mycklet B i början, men det blir bättre.

  9. skrev fel sci fi ska det inte vara utan fantasy.

  10. Vi håller på betar oss igenom 13 timmar Live Aid konsert från 1985. Sjukt rolig nostalgitripp 🙂


Kommentera

Kategorier

