Skrivet av: bacillen | tisdag 7 juni, 2011

Egentid

I dag var lilla K väldigt upptagen med en kompis och ville inte rida. Helt okej, man kan inte vara sugen jämt.

Jag hämtade Ivve och satt upp barbacka redan direkt utanför grinden, sedan bara blev det en tur. Långsamt och filosoferande mesta tiden, men också en härlig galopp på en gräsväg.

Han är verkligen underbar. Världens vänligaste och jag tycker så mycket om honom. Jag känner mig helt trygg med honom. Hade han bara varit lite yngre och inte hade haft fång hade jag velat köpa honom.

Sedan pysslade jag med båda prinsarna. Båda två blev glada för lite hö, det börjar kanske tryta med gräset i hagen. Ubbe släppte jag ensam i en annan hage nu, han får gå där och äta några timmar. De andra två, Bellis och Ivve är tjock resp fånghäst så de får gå kvar på det magra.

Det var skönt att pyssla och rida ut ensam, märkte att jag hade en del att fundera över. Att be om.

 

Responses

  1. Älskade hästar, de bästa av vänner! De är så goda lyssnare, så trogna!!!

    • Exakt så är det, Marianne 🙂

  2. Låter som en perfekt dag ❤

  3. Det tråkiga med hästar är bara att dom kostar så mycket pengar, och att dom inte kan bo inne i huset. 🙂

  4. Ja en egenridtur i stillhet är som honung för själen!!!!!!!!!!


Kommentera

Kategorier

