Skrivet av: bacillen | onsdag 1 juni, 2011

I väg

Lilla K och jag ska åka till Mormorn/Mamman idag.

Vi tar Bacillen och Stitch med oss. Det blir spännande. Stitch var mönsterkatunge när vi köpte henne och låg så fint i åklådan hela vägen hem. Men hon har vuxit en del och blivit rejält mycket vildare och har mer åsikter om saker och ting… Tex just nu tycker hon att vi inte är riktigt kloka som provat en sele på henne…

Bacillen älskar att åka tåg och framför allt att komma till stan så från honom väntar jag inget annat än en glatt viftande svans och samarbete.

Hos mamma ska vi framför allt umgås. Men så klart finns det planer på aktiviteter.

  • Shoppa. Jag vill ha en sommarkjol
  • Ramslöksplock på Kinnekulle
  • Marknad på torget
  • Grillning hos M&C (syrran)
  • Joggning
  • Studiebesök på min gamla ridskola
  • Smygbesök vid vårt gamla radhus(kan ev sammanfalla med joggingturen)
  • fika hos C
  • fika hos L
  • fika hos A
  • Okej, allt det fikandet kommer inte hinnas med, det inser jag också 😀

Hur som helst så ser jag fram emot att åka bort några dar.

Baksidan är att vara ifrån killarna. Men de ska arbeta hemma på bygget och kommer sedan efter på fredag.

Litet orosmoment att lämna porslinsponnyn också. De har just börjat gå ute på nätterna och jag är ju en hönsmatte som vill stå beredd med täcket om det blir för kallt för prinsen. Nu får väl hussen rycka ut om det behövs. Möjligen tycker porslinsponnyn att det är lite skönt att leva vildhästliv utan oss i några dar…

Responses

  1. Låter superkul! Ha det så bra, så ses vi nå’n dag när du kommit hem. Löparträning på måndag kväll kanske?

  2. Kanske en playdate med L och O oxå ?? O och B skulle nog ha kul ihop !

    • ”Fika hos L” betyder nog ungefär det Lotten 😀
      Jag ringer i morn. Kvällspromme?


Kommentera

Kategorier

