Skrivet av: bacillen | tisdag 24 maj, 2011

Kråka bor inte här längre…

Efter sju sorger och åtta bedrövelser fick det till slut blir så.

Jag ville något annat men lyckades inte.

När vi väl bestämt oss att vi inte kunde kämpa på de här villkoren längre och med de egenskaper och beteenden vi såg hos älskade Kråkan fick vi erbjudandet från uppfödaren att lämna tillbaka henne för omplacering.

Inget enkelt beslut att ta. Men eftersom det andra alternativet var ännu jobbigare och uppfödaren verkligen kampanjade hårt för att övertala mig om att Kråka verkligen förtjänar en chans till hos någon annan så blev det så.

Trots att tomheten är total känns det overkligt nog en lättnad också.

Klart jag saknar min svarta flygfågel, det kommer jag alltid att göra. Aldrig kommer jag väl så nära en hund igen…

Kråka, på väg mot nya äventyr, för alltid i mitt hjärta.

Responses

  1. Så tråkigt, och så starkt av dig! Hoppas uppfödaren finner ett nytt bra hem till henne, och att du känner att beslutet var rätt.

  2. Massor med kramar till dig för ditt svåra beslut. ❤
    Jag anade att det var så det låg till.

  3. Åhhh nej…. måste kännas hur tungt som helst, men såklart är man stark och gör det som är bäst.
    stor KRAM AK !!

  4. Kramisar till dig och lycka och styrka till Kråkisen och hoppas det blir en bra fortsättning på hennes liv.
    Det är faan så jobbigt att ta ett sånt beslut, jag vet. Kraaaam ❤

  5. Många varma kramar!

  6. Åh känner verkligen med dig – urjobbigt beslut och bara att hålla tummarna för att det kommer att bli bra för Kråka tillslut!
    Styrkekram till dig ❤

  7. Ibland måste man tyvärr dela på sig för det bästa för alla parter 😦
    Aldrig ett lätt beslut att ta vare sig det gäller människor eller djur, men i det hela taget blir det förhoppningsvis bättre sett i ett annat perspektiv.
    Förstår att det är mycket tungt just nu och kommer nog att bli så ett långt tag framöver. Hoppas det går att tänka oftare på de glada stunderna än de mindre glada
    Tänker på dig 🙂

  8. Klart det var en tung och jobbig beslutning , men skönt att du har en uppfödare som stödjer och hjälper er med att hitta en ny tillvaro åt er vackra Kråka.

  9. Stackare, vilket svårt beslut att fatta! Men du känner säkert vad som blir bäst! kråka får en ny chans, det tror jag ändå.

  10. Usch, vilket svårt beslut! Jag förstår att du kommer att sakna henne, och allt roligt ni haft, också. Men att du känner lättnad mitt i sorgen tror jag ska tas som ett tecken på att det var rätt beslut, och att det kommer att bli bra. Önskar allt gott till både dig och Kråka!

  11. *flämt*
    Till och med för mig som inte träffade henne så ofta känns det som ett slag i magen… Många stärkande kramar till er! Vi vet ju alla att du försökte så gott du kunde och lite till. Hoppas att du någon gång blir redo för en ny valp, du är ju så bra med djur!

  12. Kramar ❤

  13. Kram och en eloge till dej som försöker göra det bästa för alla ❤

  14. All styrka till dig! Man gör alltid så gott man kan, men i vissa fall räcker inte ens ens bästa intentioner :(. Alltid ett svårt och hårt beslut att ta, men det brukar ju alltid lösa sig till det bästa för alla parter.

    Hoppas att det mitt i all bedrövelse ändå känns så bra det går!

  15. En liten tår trillar här. Bra beslut. Du är en bra och skicklig hundtränare. Kram.

  16. Kram igen vännen.

  17. Läser ikapp din blogg och vad ser jag. Lilla gumman va starkt av dig att ta beslutet. Det blir säkert bra ska du se. Styrkekramar.


Kommentera

Kategorier

