Skrivet av: bacillen | torsdag 10 mars, 2011

Slappovitz

Jag försöker ligga lågt. Ta det yberlugnt.

Bakgrund: Förra onsdagen yogade jag med Maria. Det var urkul och skönt och min kropp gillade det. Sedan på kvällen skulle jag bara visa G lite snabbt en av rörelserna… Big misstake att tro att man ouppvämrd och inte 25 längre klarar att böja och bända utan gränser…

Det small till i nedre delen av ryggen/höften och gjorde rejält ont. Small, som i hördes.

Jag har haft känningar hela veckan. Sedan i tisdags har det emellertid gjort mer ont. Kanske var det efter spinningen? När jag satte mig på cykeln kände jag att det gjorde ont men efter uppvärmningen var det borta och jag körde på(som en tok). Men sen som sagt har det gjort mer ont än det gjorde förut…

Så i går eftermiddag(efter en iskall privattimme Jag blåser bort och det spösnöar på tvären-style) och i dag försöker jag ligga lågt och ta det riktigt piano.

Både lilla K och G masserade mig i går. Fast, hur skönt det än är, tror jag inte att problemet är muskulärt. Jag hörde ju smällen i ryggslutet…muskler smäller väl inte?

Vet inte riktigt hur jag ska göra med jympan i kväll… Kanske går jag dit och provkör.

Responses

  1. Hmmmm. Låter inte bra 😦
    Jag säger så här: Kom till gympan och värm upp med oss och var med tills du inte vill/vågar längre. Hoppa sen in i bastun och kom tillbaks när det är dags för stretching. Sen hoppar du in i bastun igen.
    Alternativt: Jogga lite lätt i salen under tiden vi gympar och var med på strechingen i slutet, sen dags för längre bastupass.

    Och/Eller: Ring Aktiv Praktik i Bollebygd, en sjukgymnastpraktik rekommenderad av VC i Bollebygd.
    Hoppas du mår bättre snart 🙂

  2. Jag tycker inte du ska va med på jympan alls 😦
    Basta du.. det tycker jag ! Har man fortfarande ont efter 1 vecka ska man absolut ta det på allvar…
    Kram och Lycka Till !

  3. Naprapat!

  4. Tycker du ska gå till en kiropraktor, för som sagt muskler smäller inte – däremot kotor.

  5. Många råd, men de lutar ju åt samma håll…

    Heffa.. Det sitter rätt långt ut åt vänster, långt ner på rumpen, kan det vara en kota då?


Kommentera

Kategorier

