Skrivet av: bacillen | fredag 11 februari, 2011

Vi ska gå hand i hand…



Vi ska gå hand i hand…, originally uploaded by Bacillen.

Jag är på kyrkans fredagscafe. En massa fina pensionärer och så jag. Vi fikar mastiga räkmackor och sjunger sånger. Mest sånger från en annan tid än min. När vi sjöng sången på fotot puffade den äldre mannen bredvid mig på sin hustru och blinkade. Efter sången berättade han att det var "deras" sång. Den kom året då de förlovades. Visst är det härligt med kärlek!

Dragspel, fiol och gamla läsarsånger blandat med tokiga skillingtryck. En helt strålande förmiddag.

Skickat från min iPhone

Responses

  1. Inskolning redan? Är det inte lite väl tidigt? 😉

    • Jo lite tidigt är det ju onekligen 😉
      Men alltid kan man lära sig något 😀

  2. gamlas (?) kärlek är den sötaste ❤

  3. Säg till nästa gång du går, så hänger jag med! Då sänker vi säkert medelåldern med 10 år eller så…. 🙂


Kommentera

Kategorier

