Skrivet av: bacillen | onsdag 9 februari, 2011

Extrahäst

 

Ivve, sötnosen, är min extrahäst ett tag nu. Hans matte har nämligen fått en liten dotter och kan följdaktligen inte riktigt orka med Ivve ett litet tag. Grattis J och D!

Men jag orkar och kan.
Normalt är han ”min” tre dagar i veckan men nu får jag rå om honom helt och hållet. Det är rätt mysigt. Han är en mycket snäll och charmig herre.
Vad som inte är så himla mysigt är underlaget ute. Ena dagen töar det och det går finfint att ta sig fram med hästarna nästan överallt. Nästa dag fryser det på och det är glashalt igen. 😦
I går red vi en helt underbar tur. Solen sken och det var lagom mjukt. Ivve fick galoppera lagom fort, enligt honom själv…Jag tyckte kanske att det gick onödigt fort men om jag börjar bromsa och samla blir han så bockig. 😀 Han gillar att springa fort men jag tror också det beror på att det är jobbigare att galoppera samlat, därav protesterna. Och eftersom han sköter det fint att kuta fort så fick det gå. Hoppas dock att han ska börja bygga lite ork så att galoppen blir mer samlingsbar…
Responses

  1. Så kul att du får rå om Ivve på heltid ett tag :)!

  2. Va roligt – då blir det mycket ridning framöver 🙂

  3. hihi, kolla vad du kommenterade i min blogg för exakt två år sedan:

    http://cowgirlup.bloggagratis.se/2009/02/09/1372850-en-riktig-hastdag-a-k-a-personalvard-i-firman/#kommentarer

    Nu är det din tur 🙂

    • Hahaha vad kul Maria! Nä nu behöver jag inte vara avis längre!

  4. Lite hästrädd som jag är klappar jag på avstånd. Fast det finns en hemlig dröm om att rida ut med en häst & njuta av naturen från hästryggen.

    Kram LISA

  5. Härligt.. då kan ni rida tillsammans varje dag om ni vill 🙂

  6. Åh vilken lycka med tillgång till häst på heltid, enjoy!

  7. Åh, ibland nyper det till så otroligt hårt i hästtarmen! Det är ju ett underbart liv att hålla på i stallet och så fantastiskt att rida…. Nån gång i framtiden får jag nog se till att ta upp hästeriet igen!


Kommentera

Kategorier

