Skrivet av: bacillen | onsdag 26 januari, 2011

Massera mera…

Har idag varit på helkroppsmassage för första gången i mitt liv.

Det var en bra upplevelse. Skönt, varmt, en känsla av att bli omhändertagen.

En sån här massage försöker ju inte lösgöra några specifika muskelknutor eller spänningar utan handlar nog mest om välbefinnande. Men hon hittade några ställen där det kändes lite extra och hade jag fått bestämma(vilket jag iofs säkert hade fått om jag bara kommit mig för att säga något) skulle hon ägnat mer tid åt de punkterna istället för att knåda mina armar och ben. Det var gott det med men inte som när det trycks på de där spända ställena…

Ryggen, med nacke och axlar samt fötterna var det som allra skönast.

Och ansiktet.

Okej så långt. Men sen kostar det ju. Inte lite heller. Och det är här någonstans som det slår mig att det här gör vi lika bra hemma.

Sån här välbefinnandemassage behöver man inte vara multipelt diplomerad för att riva av. Vi är redan ganska vana vid att massera och pilla på varandra. Smörja fötter och ansikten.

Om vi lägger nån halvtimme i veckan på att massera varandra… Är inte det en strålande idé?

För att man mår gott av beröring och massage är det ju ingen tvekan kring. Jag mådde som en prinsessa alla 75 minuterna. Och kanske är det där skon klämmer när det gäller att massera hemma. Vem orkar hålla på så länge? Nä… Men en halvtimme orkar jag. Vi. Och det är också skönt.

Lilla K hade massageinstitut här då och då förra året. Men hon gick i konkurs… Kanske dags att blåsa liv i det företaget igen! 😀

Min lilla porslinsponny har också fått lite massage och extrapyssel idag. Han står ju inne med den tråkiga hältan sen i går. I dag har jag klämt på hoven med en visitertång och jag tycker att han reagerar vid insidan vänster fram… Jag ringde hovis som tyckte att jag ska avvakta några dagar.

Ubbe tycker det suger att stå inne utan kompisarna och trampar runt rätt bra i boxen. En himla röra i halmen och dessutom blir han lite lös i magen av stressen. Funderar på om han ändå ska få vara ute. Uppe i hagen rör han och Bellis sig knappt alls…

Responses

  1. Det är klart ni ska köra lite barnarbete som massör !!! Helt rätt 🙂
    kram

  2. Jag hade släppt ut honom och kollat ur det utvecklats, stressen inne gör ju int en ev skada bättre tyvärr

  3. SPA Kes anländer till soldatkullen imorgon!


Kommentera

Kategorier

