Skrivet av: bacillen | onsdag 19 januari, 2011

Våren…

Jag hör ordet vår…
Men det är ju bara januari?
Okej, det har varit lite plusgrader som fått snön att smälta undan lite. Det syns barmark på sina ställen, mest på vägarna.
Några enstaka förvirrade småfåglar ljuger i buskarna.
Men det är bara januari.
Än vågar jag inte tro att all snö ska ge sig. Att det ska bli plusgrader hela tiden.
Nä, när som helst kan det knäppa till och bli dundervinter igen.
Lika bra att vara negativ.

Och nej, vi har ingen panna inkopplad än.

Jag drömmer våta drömmar om ett hus med över 20 grader i…Ett liv utan microfleeceunderställ.

(Snälla våren, skynda dig!!! Skit i att det bara är januari!)

Responses

  1. Äh passa på att njuta. Jag blir jätteglad när solen skiner, fåglarna kvittrar och det droppar från taken. Snart är det februari och då brukar jag få vårkänslor.

  2. Nu kommer ju snart den bästa vintern, den med -5 och sol!!! Längtar tills mitten av februari, det är då den kommer 😉 .

    Raggsockar is da shit! 😀 Johan fick fårskinnstofflor i julklapp…tror han ja 😉 .

  3. Ja visst är det härligt om vintern är -5 och sol… Men fet chans…mer än nån enstaka dag.
    Och visst njuter jag, jag passar verkligen på att njuta av 12-15 grader i huset om man inte eldar som en tok i vedspisen, då kan det bli ändå upp emot 18 grader… Åh vad jag passar på att njuta.
    *sur och negativ*
    😉

  4. Jag håller med dig AK.. har det nu redan börjat försvinna kan det fortsätta med det. Jag älskar vintern men inte halvdant…

    Så fram för VÅREN !!!
    Kramiz

  5. Jag är på din sida AK. Vår och sommar ska det vara. DET är underbart!
    Kram


Kommentera

Kategorier

