Skrivet av: bacillen | söndag 16 januari, 2011

Söndagsmotion

Sköna söndag.
Jag startade dagen tidigt med att åka isbana ner till stallet för att fodra hästarna. Det är så mysigt att komma först till hästarna och rå om dem alldeles själv. Och halt var det som sagt. Höll knappt på att ta mig över stallplan. Om det fryser nu blir det ännu mer intressant. Men bilåkningen går finfint på de nya vinterdäcken.
Jag bestämde redan under halkåkningen att det knappast skulle gå att genomföra den planerade löpträningen idag.
Efter kvällens fantastiska Taizé-mässa i kyrkan fick jag G att släpa fram vår gamla motionscykel och har nu tagit en tur på den. En halvtimme i tempo som iaf gjorde mig flåsig och svettig. G däremot trotsade isen och gav sig tillsammans med den svarta arbetskraften ut och sprang. Han lånade mina broddar.
Jag har lite vikt och motionsfunderingar. Lite halvjobbigt är det kan man väl säga.
Jag har ätit lite för mycket fel ett tag. Men har ju kommit igång med träningen senaste veckan och då blir det på nåt vis enklare att äta rätt. Några veckors avhållsamhet från sött blir bra, då blir nog kroppen känsligare igen och säger ifrån bättre. Jag behöver fortfarande få det där obehaget av felätandet. Kroppen blir dock mer och mer tålig, så är det kanske med missbruk..? Lite trist att det ska vara så men det är som det är. Jag måste ändra hur jag tänker.
Vikten står stilla just nu. Det är trist och en stressfaktor. Men egentligen är det normalt med platåer… fast ändå trist. Hoppas att lite nya rutiner ska få det att rassla till igen. Neråt.
Nog med gnäll. Jag har en rätt skön söndagskväll. G har kommit tillbaka från sin och Kråkas löptur och det är lugn och ro. Tillsammans.
Responses

  1. Med tanke på den takten du har gått ner i så är det nog bara bra att det står still lite ett tag så att du själv hinner med. Du är jättefin nu och det var du innan med. 🙂
    Jag tror på dig! 🙂
    Kram

    • Tack Harriet!
      Jag vet egentligen det…men jag får lätt lite panik att jag inte ska klara av att hålla vikten, ramla tillbaka i gamla beteenden… 😦 Hjärnspöken oftast…men också småbeteenden som jag gärna vill ändra på…

  2. Håller med Harriet, jag tror kroppen behöver lite vila och vänja sig vid det nya tillståndet. Själv trillade jag i sockerträsket under julen och det krävs järnvilja att komma på banan igen. Det är som när jag försökte sluta röka och sen skulle ta en festcigg, blä vad den smaka illa och man mådde dåligt men efter 2-3 st var det gott igen. Så funkar det bäst för mig inga festcigaretter, inga festgodisar, då går det lättare.


Kommentera

Kategorier

