Skrivet av: bacillen | torsdag 30 december, 2010

Punktering och smala jeans

Jag har fått punktering för första gången i livet. Ja vi har fått det några gånger när G kört också, men då har ju han, i de cementerade könsrollernas namn, fixat däckbytet…jag har bara hejjat på 😉

I går var det bara jag och lilla K i bilen.

Vi var på väg till Borås för att shoppa och gå på bio med familjen B.

När punkteringen var ett faktum ringde jag till familjen B och sa att om det skulle bli några biobiljetter fick de skynda sig till undsättning. De kastade sig i bilen och kom efter en stund.

Under tiden började jag i kylan på egen hand försöka få loss det trasiga däcket. Inte enkelt alls. Jag fick helt enkelt inte loss muttrarna.

Och så var det ju ett mindre mysterium hur man fick dit domkraften…?!

Tur att det kom assistans!

P erbjöd sig att fixa bilen och köra den hem till dem och att jag och lilla K fick hoppa in i deras bil och följa med till stan. Görsnällt!

Vi hann till bion. Nya Narnia-filmen. Jag som älskar sagor var helförtjust och tagen. Den var riktigt fin!

Efter bion blev det lite snabb shopping. Jag har länge velat ha ett par Cheap Monday-jeans. Nu var det dags att prova och se om det skulle finnas något par som passade.

Jajjemän! Jag fick gå ner två storlekar mot vad jag trodde från början.

De är gräsligt snygga. Och tajta. 😉

Responses

  1. Den filmen var ruggigt bra faktiskt!

    • Kul att du tyckte det!
      Jag vet ju inte riktigt om jag kan vara nykter i den bedömningen…är så grymt svag för konceptet att jag blir blind…

  2. Byta däck är inte lätt, speciellt inte ute på vägen med de verktyg som följer med bilen. Jag har själv fått rycka ut och hjälpa min mamma trots att hon jobbat som trafiklärare i 20 år… 😆

    Gott nytt år till dig och de dina! Jag kommenterar inte så ofta, men jag följer bloggen troget och gläds med er.

    • Tack Arboc, och detsamma!

  3. Jag kan inte gå och se den 😦 . Jag vill ju se tvåan först och den finns ju inte ute att hyra *surar*.

    • Det går att lösa 😉


Kommentera

Kategorier

