Skrivet av: bacillen | tisdag 28 december, 2010

Att bada eller inte bada…

..det är frågan!?

Jag vill ta ett varmt bad.

Men i går efter att jag tagit ett gott varmt bad skojade jag med min make och sa att jag nu planerade att inte vara naken förrän på nyårsafton. Detta på grund av att jag konstant fryser. När jag kommer upp ur badet och varm och go får klä mig i fleeceunderställ och sedan krypa ner i sängen känns det ju som att jag aldrig vill ha det annorlunda, tanken på bar hud är…iskall!

Så nu är frågan, får jag bryta det jag så kaxigt sa igår? Får man ta ett varmt bad igen nu ikväll? Det är ju fortfarande rätt långt kvar till nyår, så om jag badar ikväll och blir ren och fräsch hinner jag bli ordentligt sunkig till fredag i alla fall. Jag menar så det blir nåt ordentligt av det, inte bara ett mesigt litet: ”Jag slår vad om att jag klarar…”

Eller?

Responses

  1. Eller så tar du en riktig långpromenad och gör dig riktigt sunkigt svett, så kanske han ber dig ta ett bad. Då har du ju inte brutit det du sa.


Kommentera

Kategorier

