Skrivet av: bacillen | torsdag 23 december, 2010

Dricker glögg och griljerar skinka

Uppesittarkväll.
Skinkan blev jättegod. Den blev just avsmakad på en macka. Till det slank det ner lite tomtegröt och pepparkaka med ädelost.
Jag har klätt granen. Det är bara jag som engagerar mig i det nu för tiden. Men det är lika bra för det är dödligt viktigt att det blir som jag vill. 😉 Kerstin har en liten gran på sitt rum, den hjälpte hon till med lite men det var mest jag där med som roddade med kulor och glitter.
Resten av pyntet är uppställt runt om i julstädade lilla huset i skogen. Jag tar fram mindre för varje år. Och slås av hur mycket pynt det finns i lådorna. Kan ju inte slänga en endaste tomte, alla finns det minnen förknippade med eller så ha nåt av barnen knåpat ihop den på dagis för tusen år sen.
Kvar att göra i kväll är att slå in julklappar. Det tar alltid en himla tid, men är ju också mysigt. Antar att fler än vi har det lilla måstet kvar?
Tidigare idag var lilla K och jag ute i skogen på våra vita springare. Ibland har hästar en rent magisk förmåga att vända dåligt humör till strålande dito och idag var en sån gång. Vi njöt i fulla muggar, förutom av kalla tår och fingrar.
Ubbe sköter sig fint trots att han borde koka av överskottsenergi. Ivve är pigg som tusan efter sin långa viloperiod.(tappskor och sträng kyla) Jag bestämde att han bara fick trava och inte galoppera idag, det var inte poppis. Om nån vecka ska han få galoppera i snön, det blir en dag att se fram emot!
Nu ska jag se klart på vår nattbio: ”Trolltyg i tomteskogen” Den går kanske på tvn i morn men vi ville se den nu så det fick bli så.
Sen: paketinslagning.
Senare: krypa ner i nybäddad säng.
Kommentera

Kategorier

