Skrivet av: bacillen | tisdag 21 december, 2010

Day 24 -something that makes you cry

Jag gråter för allt nu för tiden.

Förr hade jag svårt att ta till tårar. Tror det ändrades när J föddes, hormonstormen som kom i hans spår gjorde mig till en riktig lipsill. Och jag tycker om det.

Senast jag grät var i går. Jag satt hos en vän som har det jobbigt och när det blev djupt och svårt så satt vi och grät och höll varandra i händerna. Det var fint.

Före det grät jag när jag och G missförstod varandra över en löjlig sak och båda surnade till. Gråten kom när vi båda tvärstannade, begrep vad vi gjorde och sedan omfamnade varandra i stället.

Ofta gråter jag när amerikanska TVprogram blir hejdlöst sliskiga, tex Extreme Home Make over. Det slår aldrig fel, när den trasiga eller fantastiska eller på annat vis speciella familjen går runt i sitt nya hem och säger ”My God!!” tusen gånger i olika tonlägen, då rinner mina tårar i en strid flod.

Och skolavslutningar. Få mig inte att börja… I morgon är nästa prövning. 😉

Responses

  1. Jag gör samma sak, gråter för allt. Även när jag är riktigt arg, då kommer tårarna då med!


Kommentera

Kategorier

