Skrivet av: bacillen | måndag 20 december, 2010

Day 22 – Something that upsets you

Ja så klart blir jag, som alla andra, upprörd av orättvisor och hemskheter…

Men jag känner mig just nu rätt upprörd över kören. Över hur det inte är som det ska. Över hur glädjen håller på att försvinna.

Fler och fler medlemmar vittnar om att de inte längre känner samma otvungna glädje innan övningarna utan mer en oro och olustkänsla.

Detta oroar mig och gör mig väldigt ledsen.

Jag älskar att sjunga och jag älskar vår lilla duktiga glada kör.

När helgernas uppsjungningar är över tänker jag börja arbeta för att kören ska bestå samt viktigast av allt hitta tillbaka till den gamla glädjen.

Jag vet vad första steget blir.

Kommentera

Kategorier

