Skrivet av: bacillen | torsdag 16 december, 2010

frisörskolan…

I går var min man och klippte sig på frisörskolan. Han tyckte det var så himla bra och billigt att han genast bokade två tider till mig och lilla K.

Mannen blev så till den milda grad snygg att jag hade svårt att slita blicken från honom under hela kvällen. Finaste!!

Att han bokade våra tider dagen då de starkt rekommenderade folk att hålla sig från allfartsvägar på grund av en kommande snöstorm tänkte han nog inte riktigt på.

Men jag är en jäkel på att köra bil sakta, så lite(läs mer) snö skrämmer inte mig. Jo förresten, skrämmer mig är just vad den gör och det är väl därför som jag kör så infernaliskt försiktigt.

Resan till storstaden gick bra och även att hitta parkering och rätt dörr.

Så var det två ganska små tjejer som blev tilldelade mig och Lilla K.

Min lilla tjej var väldigt försiktig och väldigt noggrann. Det kändes som att hon klippte varje hårstrå ett och ett och bara en millimeter i taget.

Det hela tog dryga två och en halv timme. Pust. Och en halvtimme fick jag stå upp. Dubbelpust.

Resultatet är nog helt okej. Kanske att jag hade velat att hon skulle tagit lite mer. Hon var noga med att flera gånger säga att hon bara tog det som var slitet. Men jag tycker nog att det är lite slitet kvar och hon kunde varit mer aggressiv på topparna.

Nåja, billigt var det i alla fall

En lite kul och ny sak för mig var att hon ”plattade” håret. Jag ser alldeles annorlunda ut i rakt hår. Vet inte om det är snyggt… Skit samma, det lär ju vara lockigt igen efter nästa dusch. Undrar hur länge jag ska vänta!? 😉

Responses

  1. Jättefin du är och vilket blankt hår du har! Du är som en ny människa- hojta om jag går förbi dej utan att heja-jag är inte snorkig, jag skulle nog bara inte känna igen dej ”live” 🙂

  2. Modigt! Både med bilkörningen och frisörskolan. Som fattig student anlitade jag både frisörskolan, naprapatskolan och konditoriskolan. Det var nog den sista som var mest prisvärd…

    Men du blev supersnygg!!!

  3. Skitsnyggt hörrudu!

  4. Plattat är da shit !!!
    Håret blir hur bra som helst då… I löv it !

    OCH det klär dig med alldeles utmärkt !
    Så skriv på en Platt-tång från OBH på önskelistan !
    Kram

  5. Snyggt!


Kommentera

Kategorier

