Skrivet av: bacillen | onsdag 15 december, 2010

latmasken och jag…

…har haft en skön dejt hela morgonen…förmiddagen…och nu in på eftermiddagen… 😀

Bara dator, kaffe, en apelsin(som mamma skalade), smörgåsar och hundar i knät.

G har varit och klippt sig idag. På nån frisörskola i gbg. Fick se en nytagen bild och det ser bra ut på den i alla fall. Nu har han bokat tider i morn till mig och lilla K. Spännande! Undrar vad en stackars blivande frissa ska säga om mitt risiga skatbo…?! Nästan gratis var det i alla fall så det får bli bra.

J ska däremot få klippa sig ståndsmässigt på klippet här i byn. Tror ärligt talat inte den ungen varit hos frisör på tio år.. Oups.

I kväll har det kört i hop sig så smått.

Vi är bjudna på julfest i församlingshemmet. Roligt och trevligt och allt. Men.

Först ska jag, mamma och barna till Borås i eftermiddag för julklappshandel. Sen 18.30 är det mingel i församlingshemmet, 19.00 kommer Bollebygds lucia till kyrkan. Efter det julgröt och julfest.

Problemet: Vi har också planerat att baka pizza här hemma. Dels för att fira Js MVG i matte. Dels för att mamma gärna vill bli bjuden på Gs specialpizza bakad på baksten. Ingen annan kväll i veckan funkar.

Hur ska vi få ihop det tror ni?

Jag tror det får bli kyrkeri fram tills gröten serveras, då låtsasäter vi fort, sedan tackar vi för oss till tanternas förtvivlan, och åker hem och frossar i världens godaste pizza. Tji fick gröten!

Nu hoppas mamma jämfota av iver att vi ska städa lite i köket. Jag får nog resa på min bekväma ädla bakdel och hjälpa till lite. 😉

Vill orkideer ha varma dimmiga duschar eller kalla? Hinner inte vänta på svar… De får duscha ljummet som en kompromiss. Hoppas de blir glada. 🙂

 

Responses

  1. Gratta världens bästa jollo till mvg!


Kommentera

Kategorier

